Podríem estar davant de l'última temporada de Fernando Alonso en la Fórmula 1. Després de la seva frustrada tornada a Renault, convertit a Alpine, on va viure un infern amb les decisions d'un Otmar Szafnauer que no confiava en ell per la seva edat, i amb el complicat caràcter d'Esteban Ocon, amb qui no mantenia, diguem, una estreta relació, el bicampió del món està vivint una segona joventut gràcies a Aston Martin. Malgrat ser un fitxatge sorprenent, perquè, a priori, era fer un pas cap enrere, el temps ha donat la raó a l'asturià, que ha tornat a il·lusionar.

Amb la marca de Silverstone ha tornat a tastar podis, 8 en concret, alternant la segona i la tercera posició, tornant a fer gala del seu excel·lent pilotatge i demostrant perquè és un dels millors pilots de tots els temps. Amb l'AMR23, el cinquè cotxe de la graella, ha estat capaç, fins i tot, de vorejar la tan famosa i anhelada victòria número 33 en la seva carrera esportiva. Va ser a Mònaco, quan només una mala decisió amb els pneumàtics (eren intermedis), va privar Fernando de batre a Max Verstappen i pujar a dalt de tot del podi.

Fernando Alonso podi Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira
Fernando Alonso celebrant el podi de Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira

Un il·lusionant Mundial per a Alonso...

Malgrat no aconseguir cap victòria, el gran compte pendent Aston Martin i Fernando Alonso el 2023, el bicampió del món va aconseguir ser quart en la classificació de pilots, amb un cotxe que, a priori, només li donava per ser dècim. Una classificació que reflecteix la capacitat del d'Oviedo, als seus 42 anys, per treure-li el màxim rendiment a un monoplaça que no és, ni de lluny, el millor de la graella. Amb tot, el Nano va assegurar al terme de la passada campanya, una cosa així com que havia estat la millor temporada des de 2013.

Ara, com no pot ser de cap altra manera, les mires estan posades en el Mundial de 2024 que està a la cantonada. El hype amb el nou cotxe que ha desenvolupat l'equip britànic cada vegada és més gran, i és que a la fàbrica d'Aston Martin han treballat a braç partit per oferir-li al seu millor pilot un monoplaça a la seva altura. La presentació de l'AMR24, "el germà petit de l'AMR23", serà el 12 de febrer, i estarà totalment desenvolupat per Dan Fallows i els enginyers que van aterrar procedents de Mercedes i Red Bull.

Dan Fallows, director tècnic d'Aston Martin / Foto: Europa Press
Dan Fallows, director tècnic d'Aston Martin / Foto: Europa Press

De moment, s'ha passat del famós pla i la missió, al hyperfocus, un concepte per definir la seva concentració i la visualització de tots els Grans Premis per poder guanyar-los. El nou monoplaça d'Aston Martin partirà d'un concepte totalment diferent del del seu predecessor, amb les carències anteriors solucionades, i amb els alerons com la clau per fer del cotxe competitiu en qualsevol classe de circuit. Així doncs, per a aquest mundial l'esperança creix perquè Fernando pugui emportar-se més d'una victòria.

... que pot ser l'últim

Tanmateix, Fernando Alonso haurà d'esprémer al màxim aquest mundial de 2024, perquè pot ser l'últim, almenys amb Aston Martin. A la seva arribada al box verd, Lawrence Stroll i ell van arribar a un acord per dos anys, un contracte que està arribant a la seva fi i que pel que sembla no serà ampliat. Si bé és cert que hi havia rumors que asseguraven que els de Silverstone han posat un any més sobre la taula, a l'asturià no l'ha convençut l'oferta i, de moment, aquest és el seu últim any.

Alexander Albon Williams / Foto: Europa Press - Antonin Vincent
Alexander Albon amb Williams / Foto: Europa Press - Antonin Vincent

A Aston Martin, a més, volen apostar per un perfil de pilot més jove, per crear un projecte de futur, una vegada l'asturià, amb les seves indicacions, els ha ajudat a desenvolupar un monoplaça competitiu. Alexander Albon és seguit pels britànics per convertir-se en el substitut de Fernando Alonso a partir de 2025.