La gran notícia, aquests últims dies, respecte a la Fórmula 1, és a la capital. Madrid acollirà un Gran Premi del Gran Circ, a partir de 2026, després d'assolir un acord amb Liberty Media, l'empresa que té els drets de l'F1, per 10 anys perquè l'automobilisme torni. Serà en un circuit semiurbà, en IFEMA, un fet que han celebrat alguns personatges d'aquest món, com Carlos Sainz, orgullós que la seva ciutat pugui acollir una cursa del seu esport.

De moment, Madrid, que ha ofert una quantitat ingent de diners, està per davant de Barcelona, que amb el seu mític traçat de Montmeló, està pendent de la seva renovació, no obstant això, la intromissió de la capital, pot fer que Catalunya es quedi sense el seu Gran Premi. L'aposta del govern madrileny per al retorn de la Fórmula 1 ha estat molt arriscada i important, veurem si no acaba sent un altre València.

Carlos Sainz Ferrari / Foto: EFE
Carlos Sainz passejant amb el polo de Ferrari / Foto: EFE

Fernando Alonso, pendent de Sainz per seguir el 2026

Sainz, com dèiem, s'ha pronunciat sobre això, juntament amb el seu pare, recent guanyador del Dakar, celebrant que ja és una realitat. Tanmateix, un altre dels il·lustres, més fins i tot que el pilot de Ferrari, Fernando Alonso, no ha publicat res sobre aquesta situació. Recordem que el bicampió del món, als seus 42 anys, acaba contracte amb Aston Martin a finals de 2024, i el seu futur al Gran Circ podria acabar, precisament, al final de la present temporada.

Es parla, això sí, d'una possible extensió de contracte, per un any més, fins a 2025, ja que els resultats d'Alonso a bord de l'AMR23 han estat excepcionals. A més, s'espera que el 2024, amb un nou concepte de monoplaça, totalment dissenyat per Dan Fallows i els enginyers que van arribar procedents de Mercedes i Red Bull, la temporada sigui més reeixida. Una combinació que genera il·lusió en l'asturià, que es veu amb energia per continuar durant molts anys.

Fernando Alonso seriós / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Fernando Alonso amb rostre seriós / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Tanmateix, el 2026, la cosa és més difícil. En Aston Martin, pel que sembla, no estan disposats a continuar mantenint la vinculació amb el d'Oviedo, que ja tindria 44 anys. No obstant això, la intenció de Fernando Alonso és seguir, ja que s'introduirà el nou reglament de la Fórmula 1, que li permetrà tancar la bretxa amb Red Bull i poder competir per un nou títol Mundial, a més, de poder córrer una cursa en el nou GP de Madrid.

Audi pensa en Fernando Alonso si Sainz els rebutja

Amb tot, si Alonso arriba a 2026 amb ganes de seguir, estarà molt pendent, precisament, del seu compatriota, Carlos Sainz. El futur del madrileny en Ferrari continua estant en l'aire, i la seva decisió pot significar la continuïtat del d'Oviedo en la Fórmula 1. De moment, sembla que la scuderia i Smooth Operator estan destinats a entendre's, almenys fins a 2025, una vegada allà s'obren diverses opcions que impliquen Fernando.

Fernando Alonso Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Fernando Alonso i Carlos Sainz s'abracen en el GP de Catalunya / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

A Audi pensen a donar-li un seient a Carlos Sainz, gràcies a la intervenció del seu pare, que està corrent el Dakar amb la marca alemanya, per convertir-lo en el seu pilot número 1 i créixer a passos gegantescos fins a convertir-se en una de les escuderies més fortes de la graella. No obstant això, el pilot de 28 anys vol triomfar amb il cavallino rampante, per la qual cosa des de la marca dels quatre cèrcols ha pensat en Fernando Alonso perquè l'ajudi a desenvolupar el monoplaça.

En concret, Audi, està pensant a oferir al bicampió del món un any en la Fórmula 1, que li permetrà córrer en el GP de Madrid, per ajudar a créixer l'equip, ateses les conegudes virtuts del veterà pilot, per a, després, fer el salt al Dakar. I és que tornar al ral·li més dur del món és un dels comptes pendents de Fernando Alonso, i els alemanys el veuen com el perfecte hereu de Carlos Sainz Sr.