Álvaro Arbeloa afronta aquest dissabte el seu primer partit com a entrenador del Reial Madrid al Santiago Bernabéu, en un moment marcat per la recent eliminació a la Copa del Rei contra l’Albacete. La seva tercera roda de premsa ha servit per mostrar fermesa i deixar clar que assumeix tota la responsabilitat pel que va passar sobre la gespa contra l'equip manxec, però també per defensar decisions que han generat polèmica, com la convocatòria amb diferents jugadors del planter i baixes de pes.
Arbeloa assumeix responsabilitats i demana el suport del Bernabéu abans del partit
“El que va passar a Albacete és responsabilitat meva i mentre estigui en aquesta banqueta serà així”, ha afirmat Arbeloa. Ha volgut deixar clar que no és una crítica al cos tècnic anterior ni als jugadors: “Si algú vol interpretar que les meves paraules són contra Xabi i el seu equip, estan molt equivocats. Jo treballo per trobar solucions, no culpables”. El tècnic salmantí ha destacat la importància del suport de l’afició i ha apel·lat a la figura de Juanito: “Respecto molt l’opinió del Bernabéu i entenc que estiguin dolguts. Però demano que estiguin al costat dels jugadors. Juanito ja va dir que 90 minuts al Bernabéu són molt llargs, i crec que la nostra afició ho sap”. Arbeloa ha reconegut que el retorn al seu estadi serà un al·licient: “Tornar al Bernabéu ens motiva molt i volem refrendar això amb una bona actuació”.

Arbeloa elogia els jugadors clau i defensa el planter
També ha parlat de jugadors concrets. Mbappé “està millor i serà a la convocatòria”, mentre que Rodrygo “no estarà disponible per a demà, però esperem recuperar-lo aviat”. Vinícius ha sigut elogiat pel seu compromís: “Quan vaig valorar el seu esforç a Albacete ho vaig fer perquè sabia la setmana que havia tingut. Això és lideratge i és el que necessito veure en ell”. Sobre Bellingham, Arbeloa ha assegurat: “Hem entrenat uns dies i de prop t'adones del talent que té. Ha de ser un dels líders de l’equip. Sempre m’agrada tenir futbolistes que aportin arribada i energia, i li demanaré això”. Fede Valverde també ha sigut mencionat: “La sort que tinc amb ell és que podria jugar a qualsevol posició. Té un gran capità dins i ja ho ha demostrat. Encarna molt bé l’esperit del club i és un representant excepcional del Madrid”. A més, Arbeloa ha defensat el planter: “He llegit moltes crítiques al planter i em tindreu al davant. És el millor del món”.
Pel que fa al seu estil a la banqueta, Arbeloa ha admès que hi ha diferències respecte al Reial Madrid Castella: “Allà no havia de cridar, aquí el camp està animat i és difícil que els jugadors t’escoltin. Parlo amb ells abans del partit i durant la setmana. Intento ser calmat i no deixar-me portar per les emocions, però trobo a faltar que no em puguin escoltar sempre”. Finalment, ha definit el seu objectiu: “Vull veure un Madrid que surti a guanyar des del primer minut, amb molt caràcter i ambició. El passat no existeix, ni quan guanyes la Champions ni quan t’elimina l’Albacete. Tot el que passi sobre el camp és responsabilitat meva”. El partit contra el Llevant serà, per tant, el primer plebiscit públic del nou projecte blanc davant una afició farta del baix rendiment de l'equip.