El matrimoni entre el Barça i Spotify s'allargarà durant quatre anys més, com a mínim. Durant la jornada del passat divendres, el club blaugrana va anunciar que l'empresa sueca continuarà sent el patrocinador principal de l'entitat fins al 2030. El nou acord inclou les mateixes bases que fins ara: el logotip de la marca de la plataforma líder en música digital es mantindrà present en les samarretes dels primers equips masculins i femenins, tant en les samarretes de joc com en les d'entrenament. A banda, Spotify continuarà donant nom comercial al Camp Nou.
Els detalls econòmics de l'acord amb Spotify
Sense cap menada de dubte, l'aliança entre Spotify i el Barça ha estat una de les més fructíferes que ha tingut el club barceloní en els últims anys. Les campanyes especials que s'han fet a cada Clàssic han estat tot un èxit, augmentant les vendes de samarretes de forma exponencial. El pròxim protagonista que apareixerà serà Ed Sheeran, tal com va anunciar el club just fa uns dies. Ha estat una col·laboració que s'ha consolidat com a referència en la indústria del futbol. Per tots aquests motius, les xifres són una de les millors del futbol europeu. I és que Spotify abonarà 75 milions d'euros per temporada al Barça a canvi de lluir el seu logotip a les seves samarretes.
Barça kit, Sheeran drip 💙❤️🩷
— FC Barcelona (@FCBarcelona) October 14, 2025
@spotify @edsheeran ▶ pic.twitter.com/4Zj0JiVpAn
És a dir, serien 300 milions d'euros durant els quatre anys que durarà aquest acord, sempre que no es prorrogui i es torni a negociar. D'aquests 75 milions anuals, 65 corresponen al patrocini de les samarretes de partits, mentre que els altres 10 a les d'entrenament. Des d'un primer moment, ambdues parts tenien clar que volien continuar caminant de la mà. Així doncs, les negociacions no han estat complicades i s'ha pogut arribar a bon port amb un contracte que s'ajusta a les dimensions del que ha estat un dels patrocinis més mediàtics dels darrers anys al món de l'esport.
L'Spotify Camp Nou, una altra font d'ingressos
D'altra banda, aquest acord contempla també els drets de denominació del Camp Nou, que està a punt de reobrir fins al 2034. Això suposarà una nova font d'ingressos per a l'entitat blaugrana, però que dependrà de quan pugui començar a albergar partits del primer equip de nou. Hi ha dos escenaris: si l'estadi pot obrir-se amb el 90% de la seva capacitat, Spotify pagarà 20 milions d'euros per temporada (160, en vuit anys). En canvi, si no s'arriba a aquest aforament en la pròxima temporada, els ingressos que rebrà el club culer es reduiran a 10 milions per curs fins a arribar a l'operativa mínima.

És a dir, el Barça podria ingressar en total 460 milions durant els pròxims vuit anys en el millor dels casos. Gran part d'això dependrà de l'estat de les obres de l'Spotify Camp Nou. De moment, el club ja compta amb la fase 1A, que permet reobrir-lo amb 27.000 espectadors, però la junta de Joan Laporta esperarà a tenir la llicència 1B per estrenar el feu i poder encabir pràcticament els mateixos espectadors que omplen Montjuïc.