Des de l'Aprilia Factory Racing Team no han volgut perdre el temps, ni quedar-se de braços plegats. I conscients que Jorge Martín abandonarà l'estructura quan finalitzi el seu contracte, és a dir, el desembre de 2026, ja han iniciat la cerca d'un substitut de garanties. Perquè Massimo Rivola té decidit que incorporarà un nou pilot, que també pugui ser competitiu, però que percebi un sou notablement inferior.

La decepció que hi ha amb el madrileny és més que comprensible i lògica. Aquesta temporada ha estat un fracàs estrepitós, per culpa de les greus lesions que ha patit, que li han impedit participar en la majoria dels Grans Premis. No es pot jutjar el seu rendiment, per aquests problemes físics, però la seva actitud també ha deixat molt a desitjar. I no va agradar que intentés rescindir el seu compromís abans de participar en una cursa.
Ambdues parts tenen decidit que el millor és separar els seus camins, i el rumor més comentat ha estat la possible arribada de ‘Martinator’ a l'HRC Honda Factory Team, ja que tindria un acord apalabrat amb Alberto Puig des de fa algun temps. La prioritat per a la marca de Noale serà retenir la seva nova estrella, Marco Bezzecchi, i han tingut temps per pensar en un successor per al ‘89’. Un càsting on han aparegut noms com els de Raúl Fernández, que ha fet un final de temporada meravellós a l'equip satèl·lit, el Trackhouse Racing Team.
I un crac que també està molt ben posicionat per ocupar aquest seient que quedaria vacant és Enea Bastianini. Compleix amb tots els requisits que busquen a Aprilia, ja que té una àmplia experiència en MotoGP, on ja sap el que és guanyar diverses curses, i va arribar a finalitzar en la tercera plaça de la classificació general l'any 2022, quan encara era al Gresini Racing Team. Unes actuacions que li van servir per ascendir a l'equip oficial de Ducati.

Amb el fitxatge de Marc Márquez, el ‘23’ es va veure obligat a provar sort en un altre lloc, i va aterrar al KTM Tech 3, on no s'ha acabat d'adaptar, i ha obtingut uns resultats molt discrets, amb un únic podi.
Bastianini estaria encantat d'unir-se al projecte d'Aprilia
Per a Aprilia, la incorporació de Bastianini seria molt cridanera. Contractarien un pilot de primer nivell, i que acceptaria percebre un salari molt inferior al de Martín, que ronda els cinc milions d'euros anuals.
I 'La Bèstia' també estaria encantat d'unir-se a l'equip.