Tot i que el repartiment exacte dels premis a la Fórmula 1 és secret, és possible fer una estimació de quant es retribueix per cada posició utilitzant la informació de domini públic i comparant les xifres de les temporades anteriors. En aquest sentit, les quantitats en joc són multimilionàries, per aquesta raó, encara que el Mundial de Constructors el decidís Red Bull a falta de 6 carreres, el GP d'Abu Dhabi no deixava de ser transcendental.

Tant és així, que Mercedes li va arrabassar la segona plaça de la classificació per equips a Ferrari en la darrera cita, quedant-se McLaren com a quarta classificada i Aston Martin en la cinquena posició. Per darrere de l'escuderia britànica, amb menys de la meitat de punts, es troba Alpine, que fa de frontera entre les 5 escuderies que han estat competitives aquesta temporada i les WilliamsAlpha TauriAlfa Romeo Haas que, en aquest ordre, completen la taula.

Checo Pérez Max Verstappen / Foto: Europa Press - Antonin Vincent
Max Verstappen I Checo Pérez, felicitant-se després d'un doblet de Red Bull / Foto: Europa Press - Antonin Vincent

Aston Martin s'embutxacaria uns 95,7 milions d'euros

Com no podria ser d'una altra manera, el botí que s'ha acabat embutxacant cada escuderia influirà en la seva capacitat de desenvolupament del monoplaça de 2024. El muntant econòmic repartit exacte és una incògnita, però les dades de 2022 indiquen un total de 1.157 milions de dòlars, que al canvi de moneda actual, són 1.064 milions d'euros.

En aquest sentit, s'augura que els ingressos totals de la F1, que durant la darrera temporada van ser de 2.570 milions de dòlars (2.365 milions d'euros), augmentin entorn d'un 10%, xifra que faria incrementar de manera indirecta i paral·lela el 5% de bonificació que ingressaria Ferrari per la seva importància històrica o una altra bonificació percentual que pertanyeria a Red Bull pels seus assoliments en la història més recent.

Christian Horner en el GP de España / Foto: Europa Press
Christian Horner, al box de Red Bull / Foto: Europa Press

En la següent taula es pot apreciar la quantitat que li va costar a Ferrari els punts que es va deixar en la seva carrera amb Mercedes a Abu Dhabi, acabant per ser només 3 els que han decidit que els ingressos siguin de 122 milions de dòlars i no 131. Pel que fa a Aston Martin, finalment cinquena marca en la classificació, s'embutxacarà 104 milions de dòlars, que traduït a euros són 95,7 milions.

 

  Escuderia Punts Retribució ($) Retribució
1 Red Bull  860 140 M$ 128,2 M€
2 Mercedes  409 131 M$ 120,5 M€
3 Ferrari  406 122 M$ 112,2 M€
4 McLaren  302 113 M$ 103,9 M€
5 Aston Martin  280 104 M$ 95,7 M€
6 Alpine  120 95 M$ 87,4 M€
7 Williams  28 87 M$ 80 M€
8 AlphaTauri  25 78 M$ 71,7 M€
9 Alfa Romeo  16 69 M$ 63,4 M€
10 Haas  12 60 M$ 55,2 M€

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!