Tot i que la temporada de l’NBA encara no ha començat, el món del bàsquet nord-americà ha viscut una setmana especialment intensa. LeBron James, considerat un dels millors jugadors de la història, ha estat el gran protagonista dels últims dies. El jugador dels Los Angeles Lakers, de 40 anys, va generar una enorme expectació amb un suposat anunci titulat “La Segona Decisió”. Tot semblava apuntar que hi revelaria la seva retirada, un cop finalitzada la temporada que està a punt de començar. Tanmateix, la realitat ha sigut ben diferent. L’esperat missatge va resultar ser una campanya publicitària del conyac Hennessy, i no pas un comunicat esportiu. Amb aquest moviment, LeBron va aconseguir exactament el que pretenia: captar l’atenció mediàtica de tot el món i situar-se, un cop més, al centre del focus.

Abans que es confirmés que tot formava part d’una campanya publicitària, la possibilitat d’una retirada de LeBron James va desencadenar un autèntic terratrèmol entre els aficionats al bàsquet. El calendari de la fase regular de l’NBA ja és conegut i, en cas que els Lakers no arribessin als play-offs, l’últim partit de la temporada seria el 12 d’abril de 2026 contra els Utah Jazz. Davant la creença generalitzada que l’anunci de LeBron seria el de la seva retirada, el preu de les entrades per a aquest partit es va disparar. Les que abans costaven menys de 100 dòlars van arribar a multiplicar per 7 el seu valor, superant els 770 dòlars. Una autèntica bogeria, tenint en compte que, finalment, tot era una estratègia publicitària.

LeBron James, durant un partit dels Lakers / Foto: Europa Press
LeBron James, durant un partit dels Lakers / Foto: Europa Press

Un aficionat ha demandat el jugador

Segons ha informat TMZ Sports, Andrew Garcia, un seguidor dels Lakers de 29 anys, ha presentat una demanda contra LeBron James després de sentir-se enganyat pel fals anunci de “La Segona Decisió”. L’aficionat va comprar dues entrades per al partit del 31 de març de 2026 entre els Lakers i els Cleveland Cavaliers —l’exequip de LeBron— per un total de 865 dòlars (uns 432 euros cadascuna), convençut que podria ser l’última vegada que el jugador s’enfrontés al seu antic club. Com molts altres seguidors, Garcia va adquirir els tiquets enmig d’una escalada de preus motivada pel rumor de la seva retirada.

Amb la confirmació que tot era una acció publicitària, Garcia ha decidit portar el cas davant el tribunal de Los Angeles, acusant LeBron de “frau, engany i declaració falsa”. En la seva demanda, assegura que “no hauria comprat les entrades si el jugador no hagués insinuat que es retiraria”. El cas ha obert un debat sobre els límits de la promoció personal en les grans figures esportives i fins a quin punt una campanya d’aquest tipus pot afectar econòmicament els aficionats. Sigui com sigui, LeBron James ha tornat a demostrar el seu poder d’influència —no només dins de la pista, sinó també fora d’ella—, encara que, aquesta vegada, la seva maniobra hagi acabat amb una demanda judicial i un bon nombre de fans decebuts.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!