El canvi de la normativa en la Fórmula 1 que la FIA va anunciar fa un temps genera una enorme expectació. D'una banda, hi ha gent que assegura que això significarà una autèntica revolució, i que les coses canviaran de forma radical. Aquí, per exemple, ens trobem amb Toto Wolff, el team principal de Mercedes, que no s'ha mostrat especialment convençut amb aquest nou reglament. D'altres, en canvi, creuen que tot continuarà igual.

Entre ells tenim Max Verstappen, que no oculta que hi haurà modificacions, però no podem esperar grans sorpreses en la temporada 2026. És a dir, que els cotxes que dominen ara, continuaran fent-ho el següent any. Unes afirmacions que contrasten amb el somni que hi ha en Aston Martin, on han centrat tots els seus esforços des de fa temps a poder dissenyar un cotxe molt competitiu, i aspirar a absolutament tot el que es proposin.
Quan es va anunciar la contractació d'Adrian Newey com a nou líder de l'equip d'enginyers, ràpidament es va començar a assegurar que Fernando Alonso per fi podria aconseguir la seva anhelada trenta-tresena victòria, i fins i tot, lluitar pel seu tercer campionat. Però Lawrence Stroll va voler posar calma, comunicant que l'enginyer britànic únicament treballaria en l'AMR 26, i s'oblidaria per complet de l'AMR 25, tenint un rol de mer supervisor.

I així ha estat. L'ex de Red Bull i de Williams ha estat totalment concentrat en dissenyar un cotxe guanyador de cara a 2026, i durant els últims mesos ha aconseguit avançar molt. Per aquesta raó, hi ha molts experts que s'atrevien a col·locar 'Magic' entre els principals candidats al títol de la F1, com l'esmentat Wolff. Tanmateix, la realitat que s'amaga dins de l'escuderia britànica és molt diferent, i l'optimisme ja no és tan gran.
Encara que estan satisfets amb els avenços que han fet, i el canvi de normativa clarament els afavorirà, sense descuidar que començaran a utilitzar motors Honda, encara opinen que és massa aviat.
Newey, caut a l'hora de fer pronòstics
Newey ha volgut mostrar-se caut i previngut a l'hora de fer pronòstics i de parlar sobre 2026. I sempre que el seu entorn li ha preguntat, s'ha dedicat a posar calma, i recordar que encara queda molt treball per fer...
Però creu que és massa aviat per poder competir amb escuderies com McLaren o Mercedes, i que tot necessita temps.