Monza ha tornat a ser fidel a la seva llegenda. En un Gran Premi amb sortida d’infart i amb la Catedral del motor plena a vessar, els tifosi han confiat en un miracle de Charles Leclerc, però el que han viscut ha estat una altra gesta de Max Verstappen. El pilot de Red Bull ha completat un cap de setmana de somni, amb la volta més ràpida de la història en classificació i amb una exhibició de ritme a la cursa que li ha permès derrotar Lando Norris i Oscar Piastri. Tercera victòria de la temporada per al neerlandès, que tot i no estar en la lluita pel Mundial, ha recordat al món per què segueix sent considerat, per molts, el millor del paddock.
¡LO HA VUELTO A HACER! 👏👏
— DAZN España (@DAZN_ES) September 7, 2025
SIMPLEMENTE MAX VERSTAPPEN 🔥#ItaliaDAZNF1 🇮🇹 pic.twitter.com/QEVBrbWCJR
Duel al límit entre Verstappen i Norris
La sortida ha estat un moment vibrant. Verstappen ha partit des de la pole, però Norris ha atacat amb tot, fins al punt que tots dos han arribat a la primera xicana gairebé en paral·lel. Max ha retallat per l’escapatòria i ha hagut de retornar la posició, però només ha necessitat unes voltes per tornar a superar Lando amb un avançament majestuós. Per darrere, Piastri i Leclerc han ofert un duel espectacular que ha caigut del costat de l’australià.
Amb aire lliure, Verstappen ha imposat el seu ritme implacable. Els McLaren han intentat gestionar pneumàtics, però res ha servit: el neerlandès ha marxat i ha deixat el triomf encarrilat. Només un pit stop nefast de Norris, de gairebé sis segons, ha afegit picant al duel intern dels de Woking. L’error ha permès que Piastri sortís per davant, però McLaren ha imposat les anomenades Papaya rules i l’australià ha hagut de deixar passar al britànic. El segon lloc ha estat per Norris, amb Piastri tancant el podi i mantenint 31 punts de marge al Mundial.
MAX VERSTAPPEN WINS THE ITALIAN GRAND PRIX!! 🤩#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/CDqeIUT1zv
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Alonso ha abandonat per un problema de suspensió...
El capítol més amarg ha estat el de Fernando Alonso. L’asturià ha mantingut un ritme sòlid, intel·ligent, sempre enganxat al tren de DRS per maximitzar les opcions. Després d’una aturada brillant als boxs, ha tornat a pista amb opcions de seguir escalant. Però la mala sort, una vegada més, ha colpejat el bicampió. A la volta 25, la suspensió davantera dreta del seu Aston Martin ha dit prou a la variant d’Ascari. “És increïble, és un problema de suspensió”, ha lamentat per ràdio. Alonso ha hagut d’abandonar quan estava signant una actuació d’ofici, d’aquelles que només ell sap fer.
Carlos Sainz tampoc ha tingut premi. Tot i un divendres il·lusionant, el madrileny ha viscut una cursa plena d’entrebancs: tren de DRS, degradació i, finalment, un incident amb Bearman que l’ha relegat fins a l’onzena posició, a mig segon dels punts. La classificació final ha deixat Verstappen al capdavant, Norris segon i Piastri tercer, amb Leclerc quart, Rusell cinquè i Hamilton sisè.