La delicada situació econòmica del FC Barcelona dificulta les operacions a escometre per Joan Laporta i la seva directiva per reforçar la plantilla dirigida per Xavi Hernández. Fins ara, els dos futbolistes més importants que han aterrat a la ciutat Comtal, Ilkay Gündogan i Íñigo Martínez, ho han fet a cost zero i encara no poden ser inscrits en la Lliga. Oriol Romeu, un altre dels fitxatges, ha estat el pla Z d'un Barça que no ha pogut lligar a les seves primeres opcions.

I és que l'operació sortida és clau en les aspiracions de l'entitat blaugrana si vol continuar armant-se de cara a aconseguir el pròxim gran objectiu del club, una vegada s'ha tornat a conquerir el títol domèstic, la Champions League. Així doncs, els problemes financers obliguen el conjunt català a donar sortida a alguns dels seus actius, els que no compten per al tècnic egarenc, lògicament, però també a fer algun sacrifici que podria resultar més traumàtic.

Xavi Hernández seriós Barça / Foto: Europa Press
Xavi Hernández, seriós durant un partit del Barça / Foto: Europa Press

Frenkie de Jong, protagonista

I és que, segons informa Fichajes.net, al FC Barcelona sobrevola la idea d'acceptar una suculenta oferta per un dels jugadors més preuats de Xavi, que acaba de ser nomenat com un dels capitans de l'equip pel vestuari blaugrana.

Frenkie de Jong torna a estar en el centre de la diana, després que la campanya anterior fos a la rampa de sortida per solucionar els problemes del club. No obstant això, el neerlandès va preferir quedar-se i triomfar en un equip en el qual, finalment, s'ha convertit en una de les peces indispensables per a Xavi.

Luis Enrique pensa en de Jong

Ara, és el Paris Saint-Germain qui planeja fer una oferta de 80 milions al conjunt català, perquè el centrecampista es converteixi en el nou capità de la medul·lar parisenca. Davant de la probable sortida de Marco Verratti del Parc dels Prínceps, Luis Enrique té com a prioritat el jugador del Barça.

Frenkie de Jong queixes Barça Manchester United / Foto: EFE
Frenkie de Jong es queixa durant un partit del Barça / Foto: EFE

L'operació resulta complicada perquè la situació de Frenkie ha fet un gir respecte a la campanya anterior, tanmateix, en el PSG hi ha la sensació que una bona oferta podria fer canviar d'opinió a Laporta i Xavi, que veurien com podrien inscriure els nous jugadors, a més de fitxar-ne d'altres tants. La decisió, en mans del president culer.