El Vaticà ha fet públiques unes imatges inèdites de l’interior de la Capella Sixtina durant el recent conclave que va culminar amb l’elecció del nou papa, Lleó XIV. Un vídeo difós poques hores després de la seva primera aparició al balcó de Sant Pere, ha ofert al món una mirada insòlita —i fins ara impossible— a un dels processos més hermèticament custodiats de la vida de l’Església catòlica. Tradicionalment, el conclave ha estat envoltat d’un secretisme absolut. L’accés està rigorosament restringit i els cardenals electors juren silenci sota pena d’excomunió. Durant segles, el que passava entre les parets de la Capella Sixtina quedava en l’ombra, protegit per un vot de discreció i pel simbolisme d’un esdeveniment que transcendeix la política i penetra en el terreny del sagrat.

Les imatges fetes públiques no revelen detalls sensibles del procés de votació, però sí que mostren instants de gran càrrega simbòlica, com el moment en què Lleó XIV és saludat pels altres cardenals després de ser escollit. És una finestra breu, però poderosa, que permet intuir la solemnitat, la intensitat espiritual i el sentit de responsabilitat que impregna cada gest dins d’aquest espai icònic. Amb aquesta obertura inusual, el Vaticà permet al món fer-se una idea del que ocorre entre els frescos de Miquel Àngel quan l’Església tria el seu nou líder. 

La primera missa del papa Lleó XIV

El nou papa Lleó XIV celebrarà aquest divendres una missa amb tots els cardenals que han participat en el conclave que ha conduït a la seva elecció després de dos dies de fumates i votacions. Diumenge el nou pontífex apareixerà de nou davant els fidels quan presideixi l'oració del regina coeli, una pregària que farà des de la plaça Sant Pere del Vaticà, possiblement des del balcó on aquest dijous va saludar els fidels que l'aclamaven. Tal com ha apuntat la Santa Seu, el papa també té prevista una audiència amb periodistes i mitjans de comunicació dilluns a les deu del matí a l'aula Pau VI del Vaticà. El nou pontífex és el primer procedent dels Estats Units, tot i que ha passat mitja vida al Perú.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!