Tal dia com avui dels anys 1894 i 1902, fa 128 i 120 anys; a Montevideo i a Barcelona, respectivament; naixien Juli Vilamajó i Echaniz i Josep Lluís Sert i López; que en el decurs de les seves vides es convertirien en dos prestigiosos arquitectes de renom mundial. Vilamajó va ser un dels arquitectes que va dibuixar l’edifici de les Nacions Unides a Nova York. I va ser l’arquitecte de diversos projectes monumentals a l'Uruguai, com l’estadi del Club Atlético Peñarol, a Montevideo; i la urbanització de la ciutat de vacances de Colonia del Sacramento. I Sert va ser, entre altres projectes, l’arquitecte de la Casa Bloc, a Barcelona; del Pavelló de la República, a París; de l’Estudi Joan Miró, a Palma; i del Campus de la Universitat de Boston.

Juli Vilamajó i Echaniz, era fill dels botiguers Ramon Vilamajó, nascut a Perpinyà; i Eustaquia Echaniz, nascuda a Donostia. Segons les fonts documentals, el seu pare havia emigrat a l'Uruguai i s’havia establert a Montevideo durant la dècada de 1870. I la seva mare havia arribat a l'Uruguai sent molt petita, acompanyant els seus pares (l’avi matern de Juli —José Agustín Echaniz— es va convertir en un reconegut arquitecte a Montevideo). I per una altra banda, Josep Lluis Sert era fill dels industrials tèxtils Francesc Sert Badia, nascut a Barcelona; i Jenara López i Diaz de Quijano, nascuda a Santander. Poc després del naixement de Josep Lluís, el seu pare va ser nomenat comte de Sert pel seu suport polític i financer a la Corona espanyola.

Vilamajó i Sert van tenir una exitosa carrera professional i es van convertir en figures de referència de l’arquitectura a l'Uruguai i a Catalunya. No obstant això, els seus camins van seguir trajectòries ben diferenciades. Vilamajó, després d’una llarga estada a París i a Barcelona, es va decidir per un estil arquitectònic clàssic i molt inclinat al detall, inspirat en els models de la Grècia Antiga i en el modernisme de Gaudí. Vilamajó va desenvolupar quasi tota la seva carrera a l'Uruguai. En canvi, Sert, també després d’una estada a París (al taller de l’arquitecte Le Corbusier) s’inspiraria en les formes modernes de l’estil racionalista oposat al modernisme gaudinià. Després de la Guerra Civil, Sert va ser depurat pel règim franquista i continuaria la seva carrera als Estats Units.