Vueling estima que, amb els serveis mínims fixats de cara a la vaga convocada pel Sindicat de Pilots de Línies Aèries (Sepla) per a aquest dimecres i dijous, el 86% dels usuaris de l'aerolínia no es veuran afectats per la protesta, i que del 14% tres de quatre clients podran volar en 24 hores respecte al seu horari original.

En un comunicat d'aquest dilluns, la companyia recorda que operaran amb normalitat tots els vols amb les Illes Balears i les Canàries, així com els que enlairin abans de les 00.00 hores del dimecres 25, encara que aterrin ja dia de vaga. Així mateix, es garanteix el 30% de rutes domèstiques amb un recorregut inferior a cinc hores, el 51% de les que superen les cinc hores i el 51% de les rutes internacionals amb origen o destí a Espanya. Es tracta dels serveis mínims establerts pel Ministeri de Foment amb l'objectiu de compatibilitzar la garantia de mobilitat dels clients de Vueling amb el dret a vaga, que la companyia respecta.

Segons l'empresa, el servei d'atenció al client està informat als usuaris dels canvis per correu electrònic i missatgeria mòbil, i recorda que si l'opció proposada no s'ajusta a les necessitats del client, aquest pot optar pels canvis que preveu la llei.

La vaga

El Sepla ha convocat aturades de 24 hores els dies 25 i 26 d'aquest mes i 3 i 4 de maig. Demanen un equiparació salarial davant altres companyies del mercat i per exigir garanties del creixement de les bases de l'aerolínia a Espanya --demanen que un 15% del seu creixement sigui a Espanya-. La companyia defensa que ha incorporat quatre avions a Barcelona.

El Ministeri de Foment està "molt pendent" de la convocatòria de vaga en Vueling davant de la qual manté la "confiança" que pugui "resoldre's" i evitar l'impacte en els viatgers.