La companyia d'assegurances VidaCaixa va registrar un benefici net de 795 milions d'euros el 2019, la qual cosa suposa un 20% més que l'any anterior, mentre que els ingressos d'explotació van assolir els 788 milions, un 9% més. Al tancament de l'any, la filial asseguradora de CaixaBank va comercialitzar un total de 12.060,3 milions d'euros en primes i aportacions, un 11,7% més, segons ha informat aquest dimecres en un comunicat.

Del total de primes i aportacions, 11.092,4 milions d'euros van correspondre al negoci d'estalvi (+13,2%), dels que 9.876 milions són de VidaCaixa i 1.217 milions de BPI VeP.

En primes de vida risc, va comercialitzar 967,9 milions d'euros, un 3,3% menys que fa un any, després de registrar un creixement extraordinari l'any anterior (+20,2), pel que el negoci de risc "s'estabilitza i continua avançant a bon ritme" en el segment de col·lectius.

Més de la meitat de les primes comercialitzades en vida risc corresponen a clientes individuals, les quals van assolir els 592,1 milions d'euros, un 13,1% menys. En col·lectius es van comercialitzar un total de 375,8 milions d'euros en primes , un 17,6% més que l'any passat, destacant especialment el creixement en primes de solucions per a pimes (+27%).

El volum de recursos sota gestió va ascendir a 93.010,8 milions d'euros, un 10,7% més que l'any anterior, i la gestió activa de les inversions va propiciar una important revalorització del patrimoni, que es reflecteix en el compte de resultats, segons VidaCaixa. Del total, 54.755 milions d'euros corresponen a assegurances (+8,4%); 30.608 milions d'euros, a plans de pensions i EPSV (+15,2%), i 7.648 milions d'euros corresponen a BPI VeP (+10,4%).

5,2 milions de clients

Amb una base de 5,2 milions de clients a Espanya i Portugal, VidaCaixa es manté al capdavant del sector assegurador a Espanya amb una quota de mercat del 13,4%. L'entitat ha assenyalat que consolida el seu lideratge en Vida amb una quota de mercat del 28,1% i també en plans de pensions amb un 25,5% del total del patrimoni en aquests productes.

Els clients de VidaCaixa són principalment particulars, a més d'una gran part del teixit empresarial, en el qual destaquen més d'un milió de grans empreses i col·lectius, i més de 300.000 pimes i autònoms. El president de VidaCaixa, Gonzalo Gortázar, ha afirmat que les dades de la companyia d'assegurances "reflecteixen l'avenç constant i sòlid del negoci assegurador, que és una peça clau per al Grup." "En un entorn complex, el disseny de propostes d'estalvi innovadores per als nostres clients i la magnífica tasca de la gestora són fonamentals per aconseguir uns resultats excel·lents", ha afegit.

El conseller director general de VidaCaixa, Javier Valle, ha destacat que han aconseguit unes "extraordinàries dades de rendibilitat" millorant la seva acció en inversió responsable. "Aquest any, estem especialment orgullosos de la nostra participació activa i diàleg amb les empreses en les quals invertim amb l'objectiu d'impulsar el canvi cap a una economia més responsable i sostenible", ha explicat.