Les matriculacions de vehicles de dues rodes (motocicletes i ciclomotors) a Catalunya han assolit les 47.712 unitats el 2016, el que suposa un 22,6% més respecte a l'any anterior i la situa com a líder del conjunt d'Espanya, per davant d'Andalusia (33.721) i Madrid (20.338). Així ho han explicat el president de l'Associació Nacional d'Empreses del Sector de les Dues Rodes (Anesdor), César Rojo, i el seu secretari general, José María Riaño, que han destacat que l'increment de les matriculacions a Catalunya ha estat molt superior al que s'ha registrat en el conjunt del mercat espanyol, que ha tancat el 2016 amb 171.304 unitats i un creixement del 16,1%.

Les motocicletes representen el 92,6% de les vendes, amb 44.200 unitats (+22,3%), la millor xifra des de 2008 i també amb un creixement superior a l'estatal (+16%), mentre que els ciclomotors han tancat l'any amb 3.512 unitats matriculades, un 25,6% més que el 2015, davant el 7,7% estatal. Pel que fa a les motos elèctriques, a Catalunya s'han matriculat 148, quatre més que l'any anterior (+2,7%), mentre que en el conjunt del mercat espanyol, les matriculacions s'han situat en 1.371 unitats, un 128,5% més que l'any anterior, i suposen un 0,8% del mercat total.

De cara a 2017, Anesdor preveu un augment de les vendes del 2,7% a Catalunya, fins a 49.100 unitats, el que suposa encara una xifra allunyada de les 70.000 unitats que la patronal es fixa com a objectiu per tenir un mercat sostenible i normalitzat. En el conjunt d'Espanya, s'estima un creixement del 3% per a 2017 de fins a 176.500 matriculacions, mentre que l'objectiu es situa en les 250.000 unitats.

Més places d'aparcament

Riaño ha assenyalat que un dels problemes de mobilitat relacionat amb les motos, especialment a la ciutat de Barcelona, és el problema d'aparcaments públics reservats per als vehicles de dues rodes. Així doncs, ha reclamat augmentar les places a l'Ajuntament de Barcelona. Ha argumentat que el 40% del parc de vehicles privats de Barcelona són motos, mentre que els aparcaments amb prou feines cobreixen el 20% del total, per la qual cosa la patronal ha demanat un augment de les places reservades proporcional al percentatge de motos que circulen per la ciutat.

Per la seva banda, Rojo ha assegurat que "amb creativitat i amb ganes, es poden fer moltes coses" per solucionar aquest problema, i ha posat com a exemple una mesura impulsada a Barcelona, amb aparcaments per a motos als xamfrans de l'Eixample, la qual cosa millora la visibilitat en no haver-hi vehicles grans aparcats.