Iberia també farà vaga i s'uneix així a les ja convocades de Ryanair i EasyJet. Els tripulants de cabina de passatgers (TCP) de la base de Madrid d'Iberia Express han estat convocats pel sindicat USO a deu jornades de vaga que començaran el 28 d'agost i s'estendran fins al 6 de setembre per "desbloquejar la negociació del Conveni Col·lectiu de TCP de l'aerolínia".

A la vaga hi estan convocats 517 treballadors. Segons han manifestat a través d'un comunicat, la companyia ha mantingut, des del 2021, "un nul interès per millorar les condicions laborals del col·lectiu, oposant-se a qualsevol proposta sindical i oferint alternatives allunyades de la realitat", assenyalen des del sindicat en una nota de premsa.

Revisió salarial, antiguitat i plus

USO reivindica una revisió salarial anual segons l'IPC durant la vigència del conveni per adequar els salaris a l'increment dels preus, ja que els tripulants porten amb els salaris congelats des de fa set anys, segons va ressaltar el sindicat al comunicat.

A més, es reclama la consolidació de l'increment salarial del 6,5% corresponent al 2021 per a tots els nivells; la creació de dos nivells salarials amb un 1 1% i un 4 % d'increment, així com una bonificació de 24 mesos d'antiguitat a tots els treballadors del col·lectiu i l'homogeneïtzació del plus de transport i la comissió de venda a bord a totes les categories de TCP, destaca el comunicat.

USO voldria negociar amb la companyia "sense deixar de banda que és el moment de compensar l'esforç realitzat per tots els tripulants d'Iberia Express per sostenir l'empresa durant la pandèmia".

Ryanair i Easyjet, en vaga

La vaga de Ryanair dels tripulants de cabina ja fa dies que ha començat i s'allargarà durant cinc mesos. L'horari de la vaga, que comportarà desenes de vols cancel·lats i alguns retards als aeroports, serà de 24 hores, de dilluns a dijous. La vaga es mantindrà fins al 7 de gener, si no es produeix cap acostament entre l'empresa i els sindicats convocants USO i Sitcpla. La secretària general d'USO-Ryanair, Lidia Arasanz, ha indicat que "les converses estan completament trencades. Ryanair no vol reprendre les negociacions per pactar un nou conveni col·lectiu que s'apliqui a tots els tripulants de cabina".

Per la seva banda, EasyJet també té una vaga entre mans. Les jornades de vaga es desenvoluparan els dies 12, 13 i 14 d'agost, així com els dies 19, 20 i 21 del mateix mes i durant 27, 28 i 29, "davant de la negativa de l'empresa a recuperar les condicions laborals que els pilots tenien abans de la pandèmia, així com a negociar el segon conveni col·lectiu". En un comunicat, els pilots han assegurat que la vaga "es tracta del darrer recurs possible" i també han demanat disculpes als passatgers, "els grans perjudicats per aquesta situació". Els sindicats han reivindicat "la bona voluntat" de la Secció Sindical de Sepla durant la negociació del conveni col·lectiu, ja que han afirmat que durant els pitjors mesos de la pandèmia, van accedir a rebaixar-se els sous per "garantir no només els llocs de treball, sinó la supervivència de la mateixa companyia a Espanya".

 

Imatge principal: un avió d'Iberia / Unsplash