La Plataforma de Transportistes autònoms no ha repetit l'èxit de la primera aturada del passat mes de març i s'ha vist obligada a suspendre la vaga quan tot just havien passat poc més de 24 hores des de que es va anunciar. Així doncs, la gran mobilització prevista per ahir dilluns des de la rotonda d'Atocha va fer aigües, amb manifestants que tots junts amb prou feines arribaven al miler. Posteriorment, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, va rebutjar rebre'ls justificant motius d'agenda. Avui, en una segona jornada que preveien que anés a més, ha fet aigües. 

La Plataforma Nacional per a la Defensa del Sector del Transport ha argumentat que s'enfronta a una "campanya sense descans d'acusacions". En un comunicat, la citada agrupació, composta majoritàriament per autònoms i pimes, assegura que aquesta "campanya" procedeix de carregadores (els seus clients), patronals del sector, sindicats, cert àmbit polític i, fins i tot, alguns mitjans de comunicació.

En qualsevol cas, la Plataforma defensa que seguirà “contra tots els obstacles defensant i lluitant” els seus reclams per intentar millorar les condicions de treball del sector. 

Sense presència a Catalunya

Des de Catalunya, tot feia preveure que aquesta mobilització tindria poca repercussió. D'entrada, la Plataforma va marcar el primer dia centrant-se únicament en Madrid. Però també van suspendre, a última hora, mobilitzacions secundàries com un tall previst a la Ronda Litoral o una marxa a peu des de la Zona Franca de Barcelona. Ahir a la nit, tot just estaven debatent què fer i, finalment, es va descartar ampliar la vaga arreu de l'Estat ja que la força, tan sols a Madrid, era molt pobre. El delegat de la Plataforma a Catalunya, Carlos Domínguez, ja va assegurar en declaracions a ElNacional.cat que la xifra de manifestant "era irrellevant" i el que comptava és que "les famílies, encara que en fos una, ho estaven passant molt malament". 

D'altra banda, cal recordar que cap sindicat va sumar-se, més enllà de gremis a tall individual representant el sector de l'agricultura i la pesca. Des de la Plataforma reclamen al govern espanyol, entre altres aspectes, més control sobre el compliment de les lleis de costos i de càrrega i descàrrega, estendre'n la cobertura o establir multes de fins a 90.000 euros. 

La polèmica continua envoltant aquest col·lectiu. El líder d'aquesta mobilització i president de la Plataforma, Manuel Hernández, conegut com a 'Manolín', ha tornat a situar-se en el centre de les mirades. Darrere d'aquesta figura popularment coneguda a Castella la Manxa, en concret, a la localitat d'Hellín (Albacete) es troba un empresari acusat de portar l'empresa familiar a la fallida i d'estar vinculat amb Vox.