Les accions de Telefónica s'anoten una pujada setmanal del 4% que impulsa la seva cotització fins als 4,60 euros, el seu nivell més alt des de juliol de 2022. Des de començament d'any, els títols de l'operadora acumulen una revalorització del 17%.
La pujada acumulada aquesta setmana ratifica el vot de confiança que els inversors estan dipositant en la companyia des de l'arribada a la presidència de Marc Murtra a mitjans de gener. Aquesta setmana, de fet, el mercat ha tingut ocasió de comprovar de nou la determinació amb què la companyia està executant la seva estratègia de reduir la seva exposició a Hispanoamèrica.
L'operadora va anunciar dimecres a la nit la venda de Telefónica Móviles de l'Uruguai per 389 milions d'euros, en espera de rebre les autoritzacions corresponents per al tancament definitiu de la transacció. Es tracta de la quarta venda que Telefónica duu a terme a la regió des que Murtra va accedir a la presidència, després de les dutes a terme a l'Argentina, Colòmbia -pendent encara de les autoritzacions finals- i Perú.
Aquesta setmana també s'ha conegut que BlackRock, la gestora més gran del món, ha augmentat la seva participació en Telefónica. Segons els registres de la CNMV, ha elevat la seva presència del 4,29% al 5,003% del capital de la companyia.
A falta d'una setmana per concloure maig, els títols de l'operadora acumulen una revalorització del 2% aquest mes. Si manté el ritme alcista, s'anotarà el seu quart mes alcista consecutiu, després de sumar un 9,3% al febrer, un 1,2% al març i un 3,8% a l'abril.