La cadena de supermercats Lidl deixarà de vendre articles de plàstic d'un sol ús, com canyetes per beure, bastonets de cotó i plats, coberts i gots de plàstic, el 2019 a totes les seves botigues d'Espanya, segons ha informat en un comunicat aquest dimarts.

D'aquesta manera, la cadena de supermercats mantindrà la venda d'aquests articles fins que se n'esgotin les existències, i progressivament anirà introduint alternatives fabricades amb materials més sostenibles i reciclables que ja s'estan desenvolupant amb els seus proveïdors.

Aquest compromís, que forma part de la seva estratègia de sostenibilitat mediambiental i de la seva decisió de reduir el plàstic un 20% fins al 2025 -avançant-se així a la data del 2030 marcada per la UE-, arriba després de la seva determinació d'eliminar les bosses de plàstic abans que acabi aquest 2018.

Fins ara, l'eliminació de bosses de plàstic ja és una realitat a les botigues de les Balears, Madrid i Barcelona, on si els clients no porten la seva pròpia bossa la companyia els ofereix una de ràfia o de paper. Amb aquesta mesura la cadena traurà de la circulació més de 100 milions de bosses cada any a Espanya, i estalviaran al medi ambient més de 1.300 tones de plàstic.

Des de Lidl Portugal ja han explicat la iniciativa, amb una entrada al seu Instagram per explicar als clients la nova iniciativa:

 

Lidl, que va desembarcar a Espanya el 1994 amb el seu primer supermercat a la ciutat de Lleida, compta actualment amb més de 550 botigues, deu plataformes logístiques i una plantilla integrada per més de 13.000 professionals.