Emprendre és una de les decisions més valentes i difícils que un pot prendre. Tanmateix, també pot ser una de les més satisfactòries i gratificants. I és que no hi ha res com collir els fruits del que un sembra amb esforç i dedicació. Ara bé, abans de fer tal pas, un ha de tenir clares diverses coses, entre elles, una de vital importància: com donarà a conèixer el producte o servei que vendrà al seu target.

Sens dubte, una estratègia de comunicació eficient marca la diferència entre arribar al teu públic objectiu o fracassar en l'intent. En definitiva, si no et coneixen, és impossible que et comprin. Per això, a continuació, et portem l'estratègia més efectiva i alhora més rendible per popularitzar el teu producte o servei: l'email màrqueting.

Què és l'email màrqueting?

L'email màrqueting és una estratègia de venda que brinden plataformes com Mailrelay que consisteix a enviar correus electrònics amb l'objectiu de promocionar productes o serveis i enfortir la relació amb els clients. Dit així, sembla molt simple, oi? Doncs sí, però la gràcia de l'email màrqueting resideix en tot el que es pot arribar a fer i aconseguir amb ell.

Particularitats de l'email màrqueting

L'email màrqueting té característiques úniques que el fan una eina versàtil i potent per vendre:

  • Alt nivell de personalització. Pots adaptar el correu a cada destinatari segons el seu comportament, interessos, ubicació geogràfica, historial de compres i etapa a l'embut de vendes, entre altres coses.
  • Automatització. Permet automatitzar l'enviament d'un correu en funció de l'activitat de l'usuari al teu web, per exemple en funció de si es registra, es descarrega un recurs o afegeix un article al carro.
  • Segmentació avançada. Permet dividir la teva base de clients en segments molt específics com per exemple el sexe, l'edat i l'idioma, cosa que millora l'eficiència dels emails.
  • Mesurament acurat. Pots obtenir mètriques clau com la taxa d'obertura, clics, conversions, rebots i cancel·lacions de subscripció, la qual cosa permet avaluar i optimitzar el rendiment de les teves campanyes d'emails.
  • Gran relació cost-efectivitat. Té un baix cost comparat amb altres estratègies de màrqueting i un alt retorn d'inversió si s'implementa correctament.

Què es pot fer amb l'email màrqueting?

Amb l'email màrqueting pots fer grans coses, entre elles:

  • Arribar a un gran nombre de persones. Una de les principals particularitats de l'email màrqueting és que et permet enviar correus electrònics personalitzats de forma massiva i automàtica.
  • Acompanyar el client. Segueix el procés de decisió de compra de l'usuari i envia-li contingut rellevant per a la seva decisió de compra en el moment adequat.
  • Fidelitzar els teus clients. Augmenta l'afecció dels teus clients cap a la teva marca amb newsletters, recompenses i contingut exclusiu.
  • Reactivar usuaris inactius. Torna a captar l'atenció de contactes que han deixat de relacionar-se amb la teva marca.
  • Gestionar l'experiència del client. Des del missatge de benvinguda fins als correus d'agraïment o enquestes postvenda, l'email màrqueting et permet seguir i donar suport a l'usuari en tot el procés d'interacció amb la teva marca.
  • Ajuda al teu client. Envia guies, tips o recursos útils que ajudin el teu comprador a treure més profit del teu producte o servei.

Arribats fins aquest punt, si l'email màrqueting et continua interessant, et recomanem que donis un cop d'ull a Mailrelay, l'eina que utilitzen les grans marques per dur a terme les seves estratègies de màrqueting digital. Amb ella, podràs fer tot això i molt més, però el millor és que no ho hauràs de fer sol, comptaràs amb l'assistència de persones expertes en la matèria.

Pots començar amb un compte gratuït clicant aquí.