L'empresa catalana d'automoció Silence va presentar aquest dimecres el seu primer cotxe elèctric biplaça, el Silence S04, en la inauguració de la seva nova seu central a Barcelona, assegurant que espera fabricar-lo en la planta de Nissan de Montcada i Reixac i invertir 30 milions d'euros a la seva producció, segons el CEO de l'empresa, Carlos Sotelo, en un acte en què van participar el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent i la segona tinenta d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz.

"Som finalistes a la taula de reindustrialització de Nissan i s'està treballant perquè hi hagi un acord que recuperi els treballadors. La idea és posar aquest vehicle de quatre rodes dins d'aquestes instal·lacions", va assenyalar Sotelo.

El fabricant de motocicletes també ha presentat el seu nou intercanviador de bateries, que funcionarà amb un servei per subscripció. "Les bateries suposen aproximadament el 30%-40% del cost dels vehicles elèctrics", va destacar Sotelo, de manera que reduirà el preu del cost de compra.

A més, des de Silence preveuen instal·lar tres intercanviadors a Barcelona i quatre a Madrid i que, encara que no està tancat el preu de la subscripció, podria situar-se "sobre els 15 euros".

7.500 euros

El vehicle, malgrat que no té un preu tancat ni tampoc una data de llançament concretada, es coneix que la versió sense bateries costarà uns 7.500 euros, i la versió completa amb sistemes de seguretat, aire condicionat i bateries podria arribar fins als 12.000 euros.

El model sortirà al mercat amb dues versions: un quadricicle lleuger L6, que podrà arribar als 40 quilòmetres per hora i per al qual només serà necessari el carnet de ciclomotor; i el quadricicle pesat L7, que podrà arribar fins i tot els 45 quilòmetres per hora i per al que sí que serà necessari el carnet de cotxe. A més, en tots els casos es podrà trobar la versió de ciutat, la sport i l'eco; i també es diferenciaran entre la destinada al 'sharing' i la dirigida a particulars. L'empresa, que actualment fabrica en la seva planta de Sant Boi de Llobregat, espera que hi hagi des de 160 fins a 400 treballadors centrats a la producció del vehicle, segons la demanda.

Nou mercat

"És un mercat totalment nou i volem fer un impuls per a un cotxe europeu de qualitat i amb les mateixes bateries de les motocicletes", va destacar el CEO de l'empresa. La producció s'iniciarà abans d'estiu i la companyia no preveu produir més de 1.000 exemplars el primer any, "que serviran per testar el mercat"; en 5 anys, s'espera que la producció sigui de 30.000 unitats anuals.

Les mesures són d'1,3 metres d'ample i de 2,3 de llarg, de manera que, en una plaça de cotxe normal d'aparcament, poden aparcar dos cotxes del model S04. "Sense soroll, sense contaminar i amb una empremta molt petita en el medi ambient, permet sintetitzar el millor d'una moto i el millor d'un vehicle de quatre rodes", va assegurar el president.

Intercanviador de bateries

Torrent ha indicat que la mobilitat sostenible suposa un ventall d'oportunitats des d'un punt de vista econòmic, tecnològic i social, i ha afegit que Silence és un "referent amb vocació d'obrir-se al món per un bé particular i col·lectiu". Per la seva part, Blanco ha traslladat tot el suport del Govern al projecte, que segons ell "visualitzarà la ciutat de Barcelona" en el terme de mobilitat sostenible.

A la presentació també han assistit el secretari general de la Conselleria d'Empresa i Treball, Oriol Sagrera; el secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Albert Castellanos, i el director general d'Innovació i Emprendedoria; Lluis Juncà.