L'automobilística Seat va registrar unes pèrdues operatives de 339 milions d'euros el 2020, en comparació amb els guanys de 445 milions d'euros comptabilitzats el 2019, segons dades publicades aquest dimarts per part del grup Volkswagen. La firma amb seu a Martorell (Barcelona) va entrar en 'números vermells' l'any passat, principalment, pels efectes negatius derivats de la crisi de la Covid, encara que la seva previsió és tornar a recuperar la rendibilitat aquest exercici.

Seat té confiança en la recuperació de les matriculacions en el moment en què els concessionaris tornin a obrir "amb normalitat" i acabin les restriccions de mobilitat, i també quan avanci el pla de vacunació i es recuperi el subministrament normal de semiconductors, ja que les ordres de compra es mantenen en "nivell prepandèmia".

Al tancament de l'any passat, la companyia espanyola va registrar una xifra de negoci de 9.198 milions d'euros, la qual cosa representa una disminució del 20% en comparació amb els 11.496 milions d'euros que va ingressar el 2019.

Vendes de vehicles

La multinacional va comercialitzar 427.000 vehicles a tots els mercats en què va operar al llarg de l'exercici passat, un 25,6% de contracció en comparació amb les 574.000 unitats que va matricular el 2019. Malgrat la caiguda, la firma va aconseguir millorar el seu avanç en mercats "clau" com Alemanya, Itàlia, Àustria, Suïssa, Israel o Turquia.

Cupra, per la seva part, va tancar l'any passat amb un volum mundial de lliuraments de 27.400 unitats, la qual cosa es tradueix en una progressió de l'11% respecte a les dades recopilades l'any precedent.

La companyia que presideix Wayne Griffiths va comptabilitzar un retorn operatiu sobre vendes negatiu del 3,7%, en comparació amb la xifra positiva del 3,9% aconseguida l'any previ. A més, la producció de vehicles de l'empresa va baixar un 31,3% anual, fins a 406.000 unitats.

El president de Seat va assegurar a finals de febrer que la companyia manté "discussions bastant avançades amb el govern espanyol" perquè la planta de Martorell pugui fabricar un cotxe elèctric el 2025. El juliol de l'any passat, Seat va presentar un pla d'inversió fins a 2025 de 5.000 milions per a nous projectes i vehicles, i va assegurar que pretenia que la planta de Martorell fabriqués automòbils elèctrics a partir d'aquell any.