Seat planteja fer un ERTO per reorganitzar la plantilla i fer front així a la restricció global de subministrament de semiconductors, el material necessari per fabricar els xips. Aquesta problemàtica afecta la línia 2 de producció de la planta de Seat de Martorell, que reduirà el ritme de producció de tres a dos torns.

L'ERTO s'aplicaria dels del 25 de gener i fins al mes d'abril i ja ha estat plantejat per la companyia als sindicats. L'abast i les condicions del procediment es determinaran durant la negociació. 

Mentre la línia 2 veuria el seu ritme de producció reduït a causa de la falta de subministrament de semiconductors, la línia 1 incrementarà a tres torns a ple rendiment per "l'èxit comercial" del Seat Ibiza i el Seat Arona.

Impacte de la Covid al sector

Els principals fabricants de semiconductors han assignat la seva producció a altres sectors, com l'electrònica de consum, durant el context de pandèmia. La ràpida recuperació del sector de l'automòbil ha fet que aquesta indústria hagi hagut d'afrontar una escassetat dels components electrònics necessaris.

"La restricció de subministraments exigeix flexibilitzar els plans de producció", ha exposat el vicepresident de Recursos Humans i Organització, Xavier Ros. Per la seva banda, el president del Comitè Intercentres i secretari general de la UGT a Seat, Matías Carnero, ha exposat que la Covid obliga, un cop més, a "prendre una decisió imprevista". "Ara hem d'ajustar la producció, intentant minimitzar al màxim els efectes negatius per a la plantilla, amb l'objectiu d'incrementar-la a partir del segon quadrimestre. La recuperació del volum que es perdi pot generar més necessitat de mà d'obra en els pròxims mesos", ha dit Carnero.

La companyia automobilística preveu recuperar tot el volum de vehicles que no es produeixi aquestes setmanes per la falta de semiconductors al llarg de 2021. En aquest sentit, SEAT augmentarà a partir del segon quadrimestre el volum diari de producció de la família del Leon i del Formentor per l'increment de la demanda d'aquests models.

"Som optimistes respecte a les perspectives per al conjunt del 2021, que són positives per a l'alta demanda de models fabricats en la planta de Martorell", ha assegurat Ros. El secretari general del Comitè Intercentres i de CCOO a SEAT, Rafael Guerrero, ha fet valdre el compromís col·lectiu de la companyia amb l'objectiu de "salvaguardar l'ocupació", així com d'afrontar "el procés de transformació tecnològica del sector de l'automòbil, per passar a ser una empresa líder en el sector de la mobilitat sostenible". Seat va llançar al mercat a principis de mes el nou León e-Hybrid, el primer model híbrid endollable de la companyia espanyola, que compta amb una autonomia 'zero emissions'.