El president de Seat, Luca de Meo, ha presentat aquest dijous un concurs per escollir el nom el seu nou SUV també conegut com "el tot terreny de grans dimensions i germà més gran de l'Ateca" que es presentarà el 2018. En concret, De Meo ha detallat que des que es va anunciar el nou cotxe de la marca durant la presentació de resultats de 2016, ha rebut més de 500 propostes de noms a través de trucades i de les xarxes socials.

"Pensem que seria interessant proposar tots els espanyols que ens ajudin a buscar nom per al nostre nou SUV", a què ha afegit que aquesta idea permetrà també a la marca automobilística provar una nova estratègia de màrqueting. Sota l'etiqueta #SeatbuscaNombre, la companyia ha obert aquest mateix dijous i fins al 22 de juny el procés de participació perquè els usuaris enviïn les seves propostes a través de la pàgina web.

"És requisit imprescindible que sigui un topònim espanyol", ha destacat el president de Seat, assegurant que els usuaris poden triar qualsevol nom d'un monument, riu, ubicació o poble de la península. A més, el nom haurà de seguir l'estratègia de la marca, transmetre els seus valors "i ser fàcil de pronunciar a tots els països en els quals Seat és present".

Tres noms o més

A partir del 23 de juny, i després de recollir totes les propostes dels usuaris, els experts de Seat i de 'naming' faran una preselecció de noms per al nou SUV: "Ens comprometem a incloure en aquest procés un mínim de tres noms, però ens reservem el dret d'ampliar aquest nombre".

L'anunci dels noms finalistes tindrà lloc el 12 de setembre al Saló de l'Automòbil de Fráncfort (Alemanya) i, fins al 25 de setembre, totes les persones podran votar el seu candidat favorit entre els presentats. "El que acumuli més vots serà el guanyador", ha anunciat. Finalment, la marca revelarà el nom del nou cotxe abans del 15 d'octubre.

El nou model, que Seat comercialitzarà el 2018, completarà la gamma de SUV de la marca, després dels models Ateca i l'Arona, que s'estrenaran a finals de 2017. L'ampliació i renovació de la gamma està impulsant les vendes de la companyia un 14,5% en els primers quatre mesos de l'any, i ha elevat la facturació un 20,2% en el primer trimestre de 2017, fins als 2.487 milions.