Les companyies automobilístiques de Seat i Nissan han tancat el 2016 amb nous rècords de vendes. Per una banda, Seat ha lliurat 410.200 vehicles, un 2,6% més que el 2015 i això suposa el millor resultat de la companyia des del 2007, segons les xifres anunciades per la pròpia empresa. Amb aquest resultat, s'encadena quatre anys d'increment de les vendes de cotxes. La companyia presidida per Luca De Meo assegura que el bon comportament ha estat impulsat pel nou Ateca que es va començar a comercialitzar a partir del mes de juliol passat i que ha afegit 24.200 unitats a la xifra total de vendes de la marca en el 2016. En el segon semestre de l'any, les vendes han registrat un increment del 5,3% en relació amb el mateix període de l'any passat.

Luca de Meo s'ha mostrat satisfet amb els resultats obtinguts i ha assegurat que de cara als pròxims any la direcció és ''optimista'' gràcies al comportament que s'observa en l'acceptació de l'Ateca. En aquest 2017, la companyia confia en l'evolució de l'Ateca, la renovació del León, la cinquena generació del Ibiza i el nou Arona. 

D'altra banda, Nissan ha venut un total de 65.493 vehicles a Espanya durant el 2016, el volum més alt de l'última dècada i un 6% més que la xifra comercialitzada l'any anterior. Amb aquests números, la marca nipona ha aconseguit créixer un 44% els últims cinc anys, en passar de les 45.000 unitats venudes el 2011 a les més de 65.000 d'aquest últim exercici, segons explica la pròpia companyia. En aquesta línia, el consejero director general de Nissan Iberia, Marco Toro, ha destacat que 2016 ha estat "l'any de la consolidació de Nissan com una marca top al mercat espanyol". "El que és difícil no només és arribar, sinó mantenir-se, i Nissan ho està fent creixent gràcies a una gamma de producte excel·lent, a una xarxa eficient identificada en la marca, a nous serveis al client únics entre les gammes generalistes i al treball d'un equip humà amb molt talent i compromís", ha concretat.

D'aquesta manera, Nissan s'ha situat com la vuitena marca, amb una quota del 5%, mentre que contínua sent la marca asiàtica més venuda a Espanya i lidera el segment de major creixement a Espanya, els Crossover. En aquest segment,el Qashqai, líder des del seu llançament, es troba en primera posició i segueix pujant les seves vendes, fins al punt d'arribar a les 25.202 unitats. Barcelona és un indret clau i estratègic per a Nissan ja que a més de ser un dels tres centres de producció a Espanya, també és una seu de vendes i un centre d'R+D per a motors i desenvolupament de vehicles industrials lleugers, així com centres de recanvis i de distribució.