La companyia automobilística espanyola Seat es va situar durant el primer trimestre del 2019 com la marca més venuda a Espanya, amb 26.534 vehicles comercialitzats, la qual cosa suposa un 6,3% menys respecte al mateix període de l'any anterior, segons dades de les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam).

Per darrere de Seat es van situar com a marques més venudes a Espanya entre el mesos de gener i març: Peugeot, amb 25.738 unitats, un 4,7% més que en els tres primers mesos del 2018; Renault, amb 22.734 unitats, un 0,1% més; Volkswagen, amb 22.508 unitats, un 14,5% menys, i Opel, amb 19.315 unitats venudes, un 18,3% menys.

El rànquing de les deu empreses més populars durant el primer trimestre de l'any el van completar Citroën, amb 18.091 unitats, un 2,8% més; Toyota, amb 17.163 unitats, un 0,9% més; Nissan, amb 16.275 unitats, un 14,7% menys; Kia, amb 14.309 unitats, un 10,2% menys, i Fiat, amb 14.152 unitats, un 15,1% menys.

Els models més venuts

El Nissan Qashqai va liderar la classificació dels models més comercialitzats durant els tres primers mesos del curs, amb 9.354 unitats matriculades, la qual cosa es tradueix en un increment del 9,35% en comparació amb el mateix període del 2018. El van seguir el Seat León i el Dacia Sandero, amb 8.630 (-9,84%) i 8.058 (+8,2%) unitats venudes, respectivament.Nissan Qashqai - Flickr

Nissan Qashqai

Entre els deu cotxes més venuts en el mercat espanyol durant el primer trimestre també es troben el Citroën C3, amb 6.664 unitats, un 25,97% més; el Renault Clio, amb 6.600 unitats, un 1,26% menys; el Seat Ibiza, amb 6.487 unitats, un 31,59% menys; l'Opel Corsa, amb 6.473 unitats, un 3,8% menys; el Renault Mégane, amb 6.400 unitats, un 1,3% menys; i el Peugeot 208, amb 6.133 unitats, un 0,97% més, i 3008, amb 6.065 unitats, un 23,1% més.