Creativitat i participació. Un concurs d'idees entre els treballadors de Seat va permetre estalviar l'any passat 12,6 milions d'euros a l'empresa, segons ha informat la companyia mateixa en un comunicat. Es tracta d'un programa que la firma impulsa des de fa prop de dues dècades i que l'any passat va comportar 11.200 idees per millorar proposades per la plantilla.

Prop de la meitat d'idees van ser premiades per l'originalitat, amb premis per valor de 2.123.000 d'euros. Pel que fa a les iniciatives que Seat ha tirat endavant per aconseguir estalvis, destaquen les que tenen a veure amb l'eficiència energètica i de les instal·lacions.

Una fàbrica d'idees

El programa pretén fomentar l'estalvi però també la creativitat com a competència clau dels treballadors. Durant els primers sis mesos d'aquest 2018 ja s'han rebut 7.381 idees, més que en el mateix termini de l'any passat.

El vicepresident de Recursos Humans de Seat, Xavier Ros, ha destacat que a través d'iniciatives com aquesta la plantilla "sent que la seva opinió és important" i es consciencia de la necessitat de tenir una "visió mediambiental i de millora" dels procediments.