Després de la campanya de Nadal arriben, generalment després de Reis, tres setmanes importants per a molts sectors, les rebaixes que generen un augment molt significatiu de les vendes. Com també passa per Nadal, són unes setmanes on hi ha més intensitat en el sector i això provoca que es generin molts llocs de feina, normalment temporals. 

Concretament, la campanya de rebaixes generarà fins a 28.129 nous contractes de treball a Catalunya, xifra que suposa un increment del 9,6% respecte al mateix període del 2021, segons ha informat Adecco. Aquestes xifres es donaran tot i la irrupció de la sisena onada de contagis de covid provocada per la variant òmicron. Aquest volum de nous llocs de treball farà que, un any més, Catalunya sigui el territori de l'Estat on es crearà més ocupació, molt per davant del País Valencià, amb 22.906 i la Comunitat de Madrid, amb 22.335.

Per demarcacions, les previsions apunten a la signatura de 21.150 contractes a Barcelona, un 10% més; mentre que a Tarragona 3.500 (+8%), a la de Girona 2.600 (+9%) i a la de Lleida prop de 880 (+8%), en les quatre demarcacions veiem que s'augmentarà el nombre de contractacions.

Ara bé aquest gran nombre de contractacions no es donarà a les botigues físiques majoritàriament, sinó que, com ja va passar l'any passat, les noves contractacions es concentraran en el comerç electrònic i no tant en les botigues físiques, que es veuen més afectades per les restriccions d'aforament i per les preferències dels usuaris a evitar les aglomeracions.

Quasi 180.000 contractes a tot Espanya

si mirem el global de l'Estat, la campanya de rebaixes generarà un 7,5% més de llocs de treball que fa un any, el que implicaria recuperar els nivells d'ús de 2020, abans de la pandèmia. Concretament, Adecco espera la contractació de més de 176.400 persones per les rebaixes, davant de les 164.000 incorporacions de la campanya de rebaixes de 2021.

Els canvis d'hàbits dels compradors en els últims dos anys arran de la pandèmia també ha modificat les ofertes laborals i les contractacions se centren ara en perfils relacionats amb el comerç electrònic. Les empreses contractaran entre gener i febrer personal dedicat a la distribució i preparació dels enviaments, com a empaquetadors, mossos de magatzem, carretoners o treballadors d'última milla. Tot i que el comerç electrònic protagonitzarà la temporada de rebaixes, segons les estimacions d'Adecco, el comerç físic també requerirà personal per a aquest període, encara que el volum de contractació serà menor que en el passat.

Els perfils demandats pel comerç físic es corresponen amb promotors comercials, ajudants en botiga, caixers, i personal per a perfumeria, botiga de joguines, cosmètica o electrònica. També es reforçaran les àrees d'atenció al client o força de vendes.