Puig, l'empresa catalana de la perfumeria, va assolir el 2017 uns resultats després d'impostos de 228 milions d'euros i unes vendes netes de 1.935 milions d'euros -no aconseguint els 2.000 que tenien com a objectiu-, però en el que anomenen "un any rècord tant en vendes com en beneficis". Les dades les ha donat avui el president de l'empresa, Marc Puig, qui ha assegurat que el són "ambiciosos", i que "el repte de cara el 2025 és arribar als 3.000 milions", cosa que comportaria créixer el doble que el mercat. 

Les vendes del 2017 marquen un creixement del 8,1% respecte el 2016, amb un increment de benefici net atribuït del 47%, un total de 228 milions. Els beneficis abans d'impostos representen el 16% dels ingressos nets, i el benefici net atribuït arriba a un 12% de les vendes. 

Creixement del 28% en tres anys

Durant els últims tres anys, el creixement en vendes ha estat del 28%, molt superior al creixement de la indústria i en línia amb el pla triennal. Així, Puig assegura que "la rendibilitat ha arribat a nivells récord en la nostra història" i que un creixement del 28% en tres anys és “molt important per a nosaltres”.

Pel que fa a la distribució de les vendes, el 2017 el 15% es van generar a Espanya i el 85% restant a la resta del món. A més, pel que fa a la plantilla de treballadors, Puig tenia el 2017 uns 4.472 empleats, dels quals un 39% treballava a Espanya. 

En termes de marques, Marc Puig ha destacat les que més recorregut i benefici els han donat per aquest exercici del 2017. En aquest sentit ha parlat de Scandal (Jean Paul Gautier), Good Girl (Carolina Herrera), Pure XS (Paco Rabanne) i L’home i la femme intense (Prada). 

AirParfum, la nova aposta tecnològica de Puig

El president de l'empresa, Marc Puig, ha parlat de la voluntat d'innovar i ser creatius de cara el futur. D'entrada, Puig es centra en tres iniciatives de cara el futur, que són, d'una banda, la creació des del zero -és a dir, crear marques noves per poder arribar a oportunitats que amb les marques actuals no és possible-, la inversió amb tercers -com la nova aposta per Eric Buterbaugh, i el parteneriat tecnològic. 

En aquesta última línia, Marc Puig ha presentat AirParfum, una iniciativa tecnològica que "soluciona algunes debilitats del procés de compra de perfums", ja que aconsegueix evitar que el client quedi amb el sentit de l'olfacte saturat després de provar unes quantes fragàncies. Es tracta d'una màquina que es posaria al mig de la perfumeria, i que desprèn la fragància però amb una quantitat d'alcohol més baixa, cosa que aconsegueix evitar que l'olor es quedi impregnada al nas. Segons ha explicat el president, aquesta iniciativa es començarà a utilitzar ja a algunes perfumeries dels Estats Units com a prova pilot. 

Reptes de futur

Més enllà de les apostes tecnològiques i d'innovació, Marc Puig ha assegurat que de cara el 2018 la previsió és mantenir un creixement positiu i constant del 5%, tot i que s'espera que les vendes siguin planes, principalment per l'evolució de l'euro respecte el dòlar i per la nova normativa en reportació de despeses. 

No obstant, de cara el 2025, Puig assegura que són ambiciosos i esperen arribar als 3.000 milions d'euros, cosa que tal com explica el president, "suposaria créixer el doble que el mercat". Amb tot, però, Puig assegura que "és viable".