El grup inversor vinculat al conglomerat francès LVMH, propietari de marques com Louis Vuitton, ha tancat l'adquisició de l'emblemàtic Penha Longa Resort, a Sintra (Portugal), operat per Ritz-Carlton.

L'operació reforça l'aposta de Bernard Arnault pel segment global de turisme de luxe, amb la seva presència en el sector hoteler combinant el desenvolupament de la seva marca pròpia Cheval Blanc des del 2006 amb l'adquisició estratègica de Belmond el 2019, que li aporta escala global en actius icònics en llocs emblemàtics. A més, impulsa l'expansió de Bulgari Hotels & Resorts després de la compra de Bulgari el 2011, també operat per Marriot.

Segons va informar el mitjà econòmic portuguès ECO, referent en informació financera al país, l'actiu ha estat adquirit per la joint venture formada per L Catterton —vehicle d' inversió recolzat per LVMH— i Cedar Capital Partners, després de la venda per part del fons nord-americà Carlyle. L'import de la transacció no ha estat revelat, tot i que el resort estava valorat al voltant de 140 milions d'euros.

L'operació suposa una de les inversions més rellevants recents en el sector hoteler prèmium a Portugal, a la famosa localitat de Sintra, i marca l'inici d'una estratègia més àmplia d'expansió internacional en el segment de luxe. L'aliança entre L Catterton i Cedar Capital busca construir una cartera selectiva d'entre deu i quinze actius icònics a Europa i Amèrica del Nord, capitalitzant el creixement estructural del turisme d'alt nivell.

Situat al Parc Natural de Sintra-Cascais, el Penha Longa Resort és un dels complexos hotelers més exclusius del país, amb més de 200 habitacions, instal·lacions esportives i gastronòmiques d'alt nivell —inclosos restaurants amb estrella Michelin—, a més de ser seu anual de trobades internacionals com el fòrum del Banc Central Europeu.

Sintra compta amb més de 3 milions de turistes a l'any, que majoritàriament el visiten de dia, però la demanda de pernoctacions està creixent a doble dígit anual segons fonts oficials. L'oferta de luxe està molt limitada a Sintra, a l'hotel d'Arnaul, Ritz-Cartlon Penha Longa Resort, i al Valverde Sintra Palacio Hotel, The Leading Hotels of the World, i un tercer en desenvolupament en ple centre turístic de la localitat. L'adquisició reforça el posicionament de Portugal com a destinació estratègica per al turisme de luxe global, en un context de forta demanda internacional i oferta limitada en el segment prèmium, cosa que està atraient grans inversors internacionals cap a actius singulars al sud d'Europa.

© SERVIMEDIA. Aquest contingut pertany a Servimedia. La seva difusió està permesa únicament als clients d'aquesta agència de notícies, sempre que es mencioni Servimedia com a font o autor. Tots els drets estan reservats. Està prohibida la seva distribució o comunicació pública per part de tercers, independentment del mitjà o format utilitzat.