Després de mesos de rumors, finalment el Ministeri de Foment va anunciar la inversió de -en principi- 464 milions d'euros en la connexió de l'aeroport de Girona i El Prat, per convertir, a efectes pràctics, el gironí en la quarta pista de l'Aeroport del Prat. La connexió es farà a partir de la construcció del baixador del Tren d'Alta Velocitat (TAV) que unirà els dos aeroports. Amb aquesta inversió milionària, Foment també preveu ampliar la terminal de passatgers en 70.000 m2 més i gua­nyar 55.000 m2 de plataforma d´estacionament d´avions.

Així ho va anunciar el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en què va deixar clar l'objectiu: absorbir la demanda creixent de les aerolínies a Barcelona. Així doncs, d'una banda, la iniciativa es preveu que oxigenarà les instal·lacions d'El Prat, on l'increment dels vols de baix cost no deixa d'augmentar. D'altra banda, també amortitzarà l'aeroport Girona-Costa Brava, una infraestructura desaprofitada des que el 2010 Ryanair el va deixar per anar al Prat.

Girona, contenta

En aquest sentit, el director de l'aeroport Girona-Costa Brava, Lluís Sala, ha assegurat en declaracions a l'ACN que aquesta unió és molt positiva pel territori, i ha assegurat que "amb el Prat formarem una de les millors parelles aeroportuàries d'Europa", però rebutja que se'ls consideri la quarta pista del Prat, reivindicant que "Girona aporta un producte complert al sistema aeroportuari". 

Tot i això, Sala ha reivindicat que l'aeroport de Girona no ha d'oferir servei només a les comarques gironines, i que ara amb la connexió del TAV, "ampliem la nostra oferta i s'incrementaran clarament els passatgers que vulguin anar a Barcelona", preveu Sala.

Pressupost sense plaços definits

De la inversió total prevista, que probablement es concretarà a partir del 2022, 55 milions d´euros serviran per construir una nova llançadora que connectarà amb els centres de les dues ciutats, Barcelona i Girona, i també amb l'Aeroport del Prat, segons la planificació que fan Aena i Adif, el inversors majoritaris de l'operació.

D´altra banda, 265 milions més es destinaran a millorar les instal·lacions de Girona-Costa Brava, que va tancar el 2017 amb gairebé dos milions de passatgers, un augment del 17% en relació amb el 2016. Amb el nou pla de Foment, donat a conèixer sota la vigència de l´article 155 de la Constitució que delega en el Govern central la gestió de la Generalitat i que globalment planifica una despesa de 1.929 milions d´euros, es preveu un augment del nombre de passatgers important, tot i que Sala no ha volgut concretar.