El Port de Barcelona ha registrat un tràfic total de 13,8 milions de tones en el primer trimestre del 2017, el que suposa un 25,3% més respecte al mateix període de l'any passat i un resultat només superat en el segon trimestre del 2008 just abans de l'inici de la crisi. I tot plegat, malgrat el conflicte en el sector de l'estiba. 

De gener a març, el Port ha mogut 662.280 contenidors de 20 peus, un 34,2% més, i Àsia continua sent el principal mercat amb el 74% de les importacions, alhora que també es consolida com a receptor amb el 46% de les mercaderies que vehicula l'enclavament portuari cap a l'exterior. Els contenidors de transbordament també han augmentat un 131%.

"Excel·lents" registres

En concret, l'enclavament portuari presidit per Sixte Cambra ha qualificat d'"excel·lent" els registres del primer trimestre que han crescut principalment gràcies al bon comportament de tres segments: càrrega contenitzada, els líquids a granel i càrrega rodada. Quant als líquids a granel, el Port ha gestionat 3,5 milions de tones fins al març, un 23,4% més, mentre que els sòlids a granel s'han situat en 897.599 tones, un 6,5% menys per la caiguda d'un 40% de les exportacions de ciment i clínquer.

Respecte a la càrrega rodada, s'han canalitzat 90.465 unitats de transport intermodal (UTI, que equival a un camió, plataforma o remolc), el que inclou el cabotatge amb les illes, les Balears i les Canàries, i els serveis regulars de càrrega i passatge que connecten la capital catalana amb destins d'Itàlia i el nord de l'Àfrica. En ambdós casos, el volum de mercaderies transportat ha crescut un 11%, fins als 55.204 UTI quant al cabotatge insular, i fins als 35.261 UTI a les autopistes del mar.

Finalment, el tràfic de vehicles, que s'ha situat en 204.274 unitats, ha retrocedit un 2% per la baixada del tràfic de cabotatge amb les illes (-6%) i en menor mesura les importacions (-4%) i les exportacions (-1%), mentre que el tràfic de vehicles que es descarreguen en el Port de Barcelona per tornar a embarcar cap a la seva destinació final ha crescut un 4%.