Al llarg dels últims 9 mesos, el Port de Barcelona ha transportat més d'1,6 milions de contenidors, el que suposa un 16% més respecte el mateix període de 2015. El creixement més gran de l'any es deu principalment a la gestió d'un total de 37 milions de tonelades en totes les modalitats de càrrega, un 6% més. Mentre que els contenidors de comerç exterior han augmentat un 8% en importació, ho han fet un 5% en exportació. Per mercats, l'impuls més destacat ha estat el d'Índia amb una quota del 12% més mentre que Xina i els Estats Units han registrat un 9% més cadascun. 

D'altra banda, el transport nacional que inclou les Illes Balears i Canàries ha incrementat un 13% mentre que els contenidores de transbordaments han experimentat un repunt positiu del 48% gràcies segons el Port a l'estratègia per "recuperar un segment de tràfic que s'havia redüit de manera considerable durant els últims anys". Convé recordar que malgrat que aquesta intermediació del Port no té un efecte directe en l'economia de l'entorn sí que aporta connectivitat marítima alhora que genera volum de tràfic i més competitivitat.   

Més automòbils i més passatgers

El tràfic d'automòbils és una de les grans línies estratègiques de l'entitat presidida per Sixte Cambra. Després de tres trimestres, ha seguit experimentat una evolució positiva fins a situar-se en les 676.708 unitats transportades, de les quals 573.647 són de comerç exterior. D'aquest conjunt de vehicles, 342.605 són d'exportació, un 5% més, mentre que 152.597 són d'importació, un 22% més. 

Pel que fa al nombre de passatgers, la xifra tampoc s'atura. Més concretament, han passat per l'enclau portuari 3,1 milions de viatgers, el que suposa un 8% més. Destaca especialment el milió d'usuaris que han fet ús dels serveis amb les Illes Balears, Itàlia i el nord d'Àfrica. També ha crescut significativament el nombre de creueristes que ja supera els dos milions, un 8% més, i dels quals un 17% inicien i finalitzen el seu recorregut a la capital catalana. O el que és el mateix, són els que s'hi deixen més diners.

Memòria de sostenibilitat

Paral·lelament a la presentació de resultats dels últims 9 mesos, el Port de Barcelona ha anunciat la publicació de la primera Memòria de Sostenibilitat, sobre la que l'adjunt a la direcció general del Port i coordinador del grup de treball de Responsabilitat Social Corporativa (RSC), Pedro Arellano, ha remarcat que "no només serà una obra redactada pel Port sinó per tota la comunitat portuària". La seva voluntat passa per construir un cens integrat en el pla estratègic 2015-2020 que pretén recollir sistemàticament totes les dades. 

Més concretament, el contingut de la memòria inclourà tota mena de dades de caràcter econòmic tant de la comunitat portuària com de l'activitat laboral dels treballadors i de la sostenibilitat ambiental, entre d'altres. Precisament per això, Arellano ha conclòs que es tracta d'una memòria pionera en relació a altres iniciatives similars arreu d'Europa. El punt diferencial és la seva transversalitat a l'hora de recollir les dades que comptarà amb la col·laboració de tota la comunitat portuària.