El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha demanat un grau d’autonomia de gestió més gran perquè l’enclavament portuari pugui ser més competitiu. En aquest sentit, ha aprofitat la conferència “Barcelona, al servei de la internacionalització de la nostra economia” per explicar que “el model portuari espanyol no encaixa bé amb la globalització” atesa la seva rigidesa de gestió. Es tracta d’una necessitat important per al Port de Barcelona i també per a altres grans ports espanyols com València, Algesires i Bilbao.

“És molt difícil competir si no pots fer polítiques de preus”, ha assegurat Cambra. Per això, ha demanat una flexibilitat més gran per poder fixar lliurement els preus de les taxes portuàries que actualment estan regulades pel govern espanyol. A més, el president de l’enclavament portuari ha recalcat la necessitat de comptar com més aviat millor amb els accessos viaris previstos per al 2019 i 2020, i amb els ferroviaris que segueixen paralitzats a l’espera que es tanqui el traçat de vies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) amb Adif.

Per a això, el ministeri de Foment ha de firmar la modificació de la delimitació d’espais i usos portuaris (DEUP), que preveu incorporar els accessos a la zona de domini portuari. Tanmateix, el temps corre i aquest retard “pot afectar la competitivitat i capacitat de creixement del Port, i a curt termini ja està generant problemes”. Més autonomia, més flexibilitat i més competitivitat en menys temps.