La companyia aèria Norwegian ha decidit dur a terme un canvi de rumb en el seu pla de negoci a conseqüència de la crisi provocada per la Covid-19 i fulminarà els vols intercontinentals, de baix cost. Això suposarà el tancament de la base de l'aeroport del Part i la suspensió de les rutes que operaven des de Barcelona a Nova York, Los Ángeles, San Francisco, Miami i Chicago. 

El consell d’administració de Norwegian ha presentat aquest dijous una nova estructura empresarial simplicada, que centrarà el seu negoci principal en els països nòrdics, operant als països nòrdics i cap a destinacions europees claus oferint tarifes competitives. El nou pla de Norwegian aposta per atendre aquests mercats amb al voltant de 50 avions de passadís únic en operació en 2021 i incrementar aquest número fins a 70 avions l'any 2022. La companyia s’oblida així de les rutes intercontinentals, entre elles les que va posar en marxa a partir del 2017 des de l’aeroport del Prat.

Norwegian té uns 485 treballadors que prestaven servei per als serveis de llarg radi des de l'aeroport del Prat contractats per Norwegian Air Resources Spain, que fa unes setmanes va entrar en preconcurs de creditors. A diferència d'altres països, l'empresa també dona feina als tripulants que volen en trajectes de curt radi, dins d'Europa. La companyia no descarta seguir operant al Prat en considerar Barcelona "prou important" per ser inclosa com a destí europeu clau, segons han explicat fonts de Norwegian a l'ACN.

Reducció dràstica dels vols

"La nostra xarxa de vols de curt radi sempre ha estat la columna vertebral de Norwegian i formarà la base d'un resistent model de negoci en el futur", ha subratllat aquest dijous el conseller delegat de la companyia, Jacob Schram.

Norwegian té com a objectiu reduir "significativament" el seu deute els 1.934 milions d'euros i obtenir entre 386,9 i 483,6 milions d'euros de capital mitjançant la combinació d'una emissió de drets als accionistes actuals i una possible participació estatal basada en el nou pla de negoci. Amb tot, el Ministeri de Transports noruec va comunicar el novembre passat la seva negativa a una injecció addicional de finançament per donar suport al grup. L'agost passat, Norwegian va avisar que es quedaria sense liquiditat en el primer trimestre de 2021, tret que rebés una injecció econòmica.

En relació amb la seva línia de negoci a Espanya, Norwegian ja va anunciar el maig passat que deixava d'operar com a mínim un any, ja que apostava per operar sota mínims fins a abril de 2021 i concentrar els seus esforços amb la recapitalització i en començar la recuperació en el mercat escandinau i el Regne Unit. El nou pla presentat aquest dijous no contempla mantenir les connexions intercontinentals des de Londres

Imatge principal: un avió de Norwegian a l'aeroport del Prat / ACN