La planta de la Zona Franca de Nissan de Barcelna ha reprès aquest dilluns la producció de vehicles a totes les seves línies. Amb tot, des dels sindicats asseguren que no es reprendrà fins l'octubre pel conflicte amb els treballadors d'Acciona.

Ara fa tot just una setmana, es va activar la fabricació de la línia 1  –la de la furgoneta elèctrica e-NV200. A més, avui s'ha iniciat l'activitat a la línia 2, on s'acoblen les pick up Nissan Navara, Renault Alaskan i Mercedes Classe X.

foto 3691799 Els treballadors d'Acciona en una manifestació / ACN

Més de 500 treballadors d'Acciona afectats

Els treballadors d'Acciona s'han tornat a manifestar novament avui a les 5:00 hores davant de les instal·lacions de l'automobilística per exigir la retirada de l'Expedient de Regulació Temporal (ERO) que afecta els més de 500 empleats subcontractats per la companyia.

Fins ara, Acciona era el principal proveïdor de la marca japonesa, però el 6 d'agost va anunciar que trencava amb Nissan Ibèrica per "l'incompliment de contracte" del fabricant d'automòbils. Davant aquesta situació, una part dels treballadors de l'automobilística està rebent formació per cobrir els llocs de treball que ocupa Acciona. Això seria un pla B de l'empresa per si no arriba a un acord amb Acciona per resoldre el seu conflicte.

Davant d'aquesta situació, els sindicats de Nissan han volgut mostrar el seu suport a la plantilla d'Acciona (uns 580 treballadors). En un comunicat enviat la setmana passada, els sindicats van expressar que trobaven la mesura "poc ètica" i que realitzaran "consultes jurídiques" entorn d'aquesta qüestió. De fet, la tornada a l'activitat estava prevista per al passat 24 d'agost, però la rescissió del contracte entre Nissan i Acciona per part de l'empresa multiservei va acabar posposant-la.

Menys venta de vehicles

Això ha produït que la planta s'hagi reactivitat amb una baixa activitat. Ara bé, aquest no seria l'únic motiu de la baixa activitat de la planta, sinó també el fet que s'ha reduït considerablement la compra de vehicles per la pandèmia. De fet, des de Nissan van comunicar recentment que el nombre de vehicles comercialitzats s'ha reduït de forma notable en els últims mesos i no descarten paralitzar momentàniament si la demanda segueix minvant.

Si s'arriba aquest punt, la companyia enviarà a casa amb permís retribuït, sense arribar a tramitar en cap cas Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO).