L'empresa cervesera Moritz ha generat una xifra de negoci de 42 milions, un 11% més que el 2014. Tanmateix, no ha pogut evitar trobar-se en pèrdues de 2,5 milions, molt en la línia de 2014 i en espera de revertir la situació i entrar en beneficis el 2020, segons ha informat la pròpia empresa. L'objectiu és que a partir de llavors la companyia sigui rendible, però "de forma progressiva" i amb fortes inversions.
Contra tot pronòstic, el director general de Moritz, Santi Manzano, s'ha mostrat molt satisfet amb l'evolució de la companyia el 2014 i 2015 gràcies a un creixement "molt sa". No el preocupa seguir en pèrdues uns anys més, sempre que es continuï apostant per la consolidació de les inversions en creixement i reforç de la marca.
Sector de vendes
Les vendes de Moritz es divideixen principalment entre un 75% al sector de l'hostaleria i un 25% en el de l'alimentació, que ha crescut un 14% durant 2015. Cal remarcar que un 5% de la facturació prové de l'exportació, a l'espera d'assolir el 15% el 2020. De moment, el canal d'exportació ha augmentat un 50% impulsat pel nom de Barcelona a l'etiqueta, i uns mercats en auge al Regne Unit, França i la Xina donada la proximitat del seu producte amb les cerveses europees.
Moritz, amb seu a Barcelona i producció industrial a Saragossa, és present a les Balears, Castelló i progressivament està entrant al mercat del Pais Basc, sempre respectant l'estratègia d'introduir-se primer al sector hostaleria i després en alimentació, tal com ja queda reflectit en la distribució del percentatge de vendes. Sense pressa però sense calma, Manzano s'ha mostrat predisposat a endinsar-se a la resta d'Espanya "de manera molt controlada", amb la qual cosa ha assegurat que no estan preparats per entrar a Madrid, encara que està convençut que "acabarà passant".
Suport a la cultura i llengua catalana
En els últims cinc anys, Moritz ha triplicat els seus empleats fins superar les 300 persones a Catalunya, on té una quota de mercat del 2,5% al sector d'alimentació i el 8% en hostaleria. Present a 25 països i en vista de nous mercats europeus, Manzano ha assegurat que donen suport fermament a la cultura i la llengua catalana. En un moment on la política és a peu de carrer i els consumidors volen conèixer de quin peu calça el producte que compren, el director general ha volgut reivindicar que "serem molt fidels a la cultura catalana i sabem que això ens pot perjudicar."
Fotografia d'EP