Móra la Nova ha decidit tancat tots els comptes que té amb el BBVA com a protesta pel tracte de l'entitat a la gent gran. En un comunicat publicat a les seves xarxes socials, el consistori ha comunicat la seva decisió i l'ha justificat per "la disminució de serveis del banc cap als seus clients, especialment, aquells que afecten més a la gent més gran". Des de fa uns mesos l'entitat bancària ofereix una atenció al client parcial. Aquesta situació obliga els clients a fer servir altres mètodes, com els caixers o els mitjans telemàtics i digitals, fins i tot, en alguns casos calen desplaçament a Mora d'Ebre. Tot plegat és un impediment per als ciutadans, en especial la gent gran. 

L'escletxa digital entre generacions cada cop és més pronunciada. Les persones grans es topen amb un mur quan es troben que la seva única alternativa per fer les seves gestions bancàries és a través d'internet. L'atenció parcial de l'entitat agreuja aquesta situació segons l'ajuntament. "No pot ser que els bancs cada vegada desatenguin més a aquelles persones més afectades per la bretxa digital. Els nostres convilatans de més edat mereixen que els atenguin com és degut, no que se'ls abandoni", ha emfatitzat l'alcalde de Móra la Nova, Francesc X. Moliné.

El consistori anirà tancant progressivament els comptes que té amb el BBVA i també es liquidaran els crèdits quan els sigui possible. Des de l'ajuntament adverteixen que aquesta mesura es prendrà de forma progressiva per "evitar possibles penalitzacions".

Un tracte "més humà"

L'escletxa digital, en especial en el sector bancari, està dificultant la vida de milers de ciutadans que ja fa temps que denuncien aquesta inequitat. Es tracta d'una problemàtica que no només se circumscriu a Catalunya, també s'estén per l'Estat espanyol, on Carlos San Juan va començar la campanya "Soc gran, no idiota". L'uròleg de 78 anys ha anat recollint signatures reclamant un tracte "més humà" per part de les entitats bancàries. 

San Juan va entregar de forma simbòlica les 600.000 firmes que havia aconseguit al Ministeri d'Economia a principis de febrer. D'aquesta manera pretenia visibilitzar un problema que pateixen milers de persones grans. La campanya cerca canviar el model de digitalització dels bancs perquè les persones grans no quedin desateses per la seva dificultat amb les noves tecnologies. Les seves accions van captar l'atenció de la ministra d'Afers econòmics, Nàdia Calviño, qui va sortir de l'edifici del Ministeri i va parlar amb San Juan davant dels mitjans assegurant que la seva demanada serà "una prioritat absoluta".