El Ministeri d'Hisenda ha tornat al Govern de la Generalitat l'últim pla d'ajustament pressupostari que aquest ha presentat per considerar que algunes de les partides d'ingressos resulten irreals, segons han informat a Europa Press fonts governamentals.

L'esmentat pla va ser tramès per la Generalitat al departament que dirigeix Cristóbal Montoro abans de la visita que li va fer el vicepresident del Govern i conseller d'Economia, Oriol Junqueras. I aquell mateix dia ambdós, tant Junqueras com Montoro, van reconèixer en roda de premsa que havien constatat algunes diferències en relació amb l'esmentat pla d'estabilitat per a aquest exercici.

Finalment, el document ha estat retornat a la Generalitat amb nombroses anotacions perquè dugui a terme les correccions oportunes en les xifres. Fonts de la Generalitat han confirmat que les modificacions en les xifres s'estan duent a terme a mesura que avancen els contactes amb el Ministeri, però han precisat que no es tracta d'una devolució del document com a tal, sinó que aquest és dinàmic.

Aquestes fonts han explicat que el pla que han presentat ajusta els comptes catalans al dèficit previst per al present exercici, del 0,3 per cent, i que no es tracta tant d'un document escrit, com de les taules amb les xifres de les diferents partides que, han insistit, es van modificant segons van parlant amb el govern central, amb el qual la comunicació tècnica és permanent.

Controlar la despesa

Precisament el dèficit que van registrant any rere any els comptes catalans és una de les coses que preocupen el Ministeri d'Hisenda, ja que acumula una part molt important del dèficit de totes les autonomies. De fet, han tancat el 2015 amb un dèficit del 2,7 per cent, que gairebé quadruplica el previst per a aquell any, que era del 0,7. I això, malgrat l'estricte control que el Ministeri d'Hisenda va anunciar que duria a terme dels comptes catalans.