Els clients del Mercat del Ninot ja poden començar a fer la compra online a través d'Ulabox també de productes frescos i de qualitat a les diverses parades, tal com ho farien presencialment i rebent una única comanda a casa. S’aconsegueix així reproduir el més fidelment possible la idea d’”anar a plaça” que tradicionalment es fa en els mercats, escollint entre els diversos establiments regentats pels professionals especialistes.

L'Ajuntament de Barcelona explica que la prova pilot al Mercat del Ninot es durà a terme durant sis mesos, amb la voluntat que passat aquest temps tots els mercats tinguin a disposició un mecanisme de fàcil implementació per vendre en línia sense perdre l’esperit d’”anar a plaça”. La iniciativa és possible gràcies a l’aliança amb el supermercat en línia Ulabox, creat per emprenedors barcelonins, per obrir un portal web on poder fer tota la compra al mateix mercat.

Els usuaris podran fer la comanda des de diversos dispositius i rebre-la en 24 hores, escollint entre les diverses opcions d’entrega de 7:00 a 23:00, en franges de dues hores. El mercat ha disposat un espai des d’on personal d’Ulabox s’encarrega de lliurar i recollir les comandes a les diferents parades i agrupar-les, conservant els productes sense trencar la cadena de fred des que el producte surt de la parada fins que arriba a casa del client.

El regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, ha destacat que, “amb aquesta iniciativa, l’Institut Municipal de Mercats avança per fer-se més proper als veïns i veïnes de Barcelona i donar un servei més ajustat a les necessitats de la seva vida quotidiana. 

De la seva banda, el cofundador i director general d’Ulabox, Jaume Gomà, ha assenyalat que “estem especialment orgullosos d’aquest primer pas en la nostra col·laboració amb l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, tot aportant el nostre coneixement tecnològic al seu projecte de digitalització del comerç de proximitat. Des d’Ulabox, estem molt il·lusionats per ser part activa de la dinamització i la digitalització del comerç local de la nostra ciutat”.

El servei de compra i entrega a domicili per al client serà totalment gratuït si la comanda és superior a 59 €. En cas contrari el cost serà de 6,99 €. Les compres que incloguin producte fresc de les parades del Mercat del Ninot arribaran a tots els municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, cosa que amplia el radi d’acció dels establiments. Gràcies a aquesta aliança, els establiments podran arribar a més clients que aprecien el producte de mercat, però que per qüestions horàries o de distància fins ara no hi compraven, així com fidelitzar clients que ja hi compren.

Diversos mercats han iniciat projectes per a vendre en línia els seus productes. El Mercat de la Concepció ho fa a través del seu portal web i amb un mecanisme propi. Altres mercats com els de Sant Gervasi, Lesseps, Provençals i Galvany estan posant en marxa sistemes de compra a través del mòbil per a un ventall de parades, en aquest cas a través d’una app de l’startup Manzaning. La possibilitat de rebre totes les comandes en una única entrega es troba en fase pilot en alguns.