El grup de supermercats i distribució Mercadona va guanyar 593 milions el 2018, el 84% més, un exercici en el qual va crear 1.800 nous llocs de treball i va augmentar les seves vendes un 6%, fins a assolir els 24.305 milions d'euros.

Aquestes dades han estat presentades aquest dimarts pel president de Mercadona, Juan Roig, a la seu de València. Roig ha anunciat que el grup començarà el 12 de juny a vendre per internet a Barcelona i a finals d'any o principis del pròxim ho farà també a Madrid.

A Barcelona s'obrirà al juny el que en l'argot del grup coneixen com "un rusc" (un centre logístic des del qual es distribueixen els productes) a la Zona Franca, que començarà a subministrar al districte de Les Corts. Tindrà un volum negoci previst de 30.000 repartiments al mes i que ocuparà 300 persones. Roig s'ha mostrat convençut que es vendrà més a Barcelona que a València i espera que la facturació sigui elevada també a Madrid.

El grup va invertir l'any passat 1.504 milions, un 50 % més que a l'exercici anterior, dels 962 milions han estat per a obertura de noves botigues, 257 milions en automatització de logística, 225 milions en transformació digital i 60 milions a Portugal.

Quant a les previsions per a l'exercici de 2019, Roig ha assenyalat que el grup espera augmentar les seves vendes un 3,7 %, fins als 25.200 milions, i augmentar un 50 % la inversió per assolir els 2.300 milions, el que previsiblement farà caure el benefici fins als 435 milions, xifra un 27 % inferior a l'obtingut el 2018. La plantilla creixerà en unes mil persones. A més, el president del grup ha anunciat que aquest any obrirà deu botigues a Portugal, totes elles a Porto i que el grup està estudiant implantar-se en un altre país, que no ha volgut revelar, si bé ha afirmat que s'estan mirant 3 o 4.

Les botigues portugueses obriran els diumenges perquè en aquest país és el costum, però continuaran sense oferir aquest servei les d'Espanya, un fet que Roig ha justificat en el qual obrir diumenges i dies festius perquè fer-ho implicaria doblar els sous dels treballadors i, per tant, encarir els productes els clients.

Mercadona va tancar l'exercici amb una plantilla de 85.800 treballadors, per a qui es va firmar un conveni amb els sindicats UGT i CCOO per cinc anys, que va permetre un augment de salaris de l'1,2 %. En finalitzar aquest exercici, el grup tenia 1.636 botigues després d'obrir 29 nous supermercats i tancar-ne uns altres 20 que no s'ajustaven als estàndards d'amplitud i comoditat de la cadena.