Mercadona posa fi a l'ús de bosses de plàstic d'un sol ús a totes les seves botigues. Així ho ha anunciat en un comunicat, en el qual ha dit que passarà a oferir als seus clients bosses compostables, fabricades a partir de fècula de patata, que s'han de dipositar al contenidor de matèria orgànica.

Aquesta acció és la primera fita de les sis accions que comprèn l'Estratègia 6.25 de la companyia, que pretén reduir un 25% el plàstic per a 2025 i fer tots els envasos reciclables i reciclar tots els residus plàstics generats a les seves instal·lacions. Mercadona té previst invertir més de 140 milions d'euros en els pròxims quatre anys per dur a terme l'estratègia. En aquest sentit, Mercadona vol fomentar l'economia circular, motiu pel qual també col·laborarà amb la Universitat Pompeu Fabra (UPF) en la "Càtedra Mercadona d'economía circular", tal com va anunciar el mes de setembre passat.

Implementació de l'estratègia

La cadena ha implicat els treballadors de tots els seus departaments, com són Botigues, Prescripció, Informàtica, Compres, Logística, Financer, Recursos Humans, Relacions Externes i Obres. També ha adaptat 72 botigues de la cadena a Espanya i Portugal en els que es recollirà l'opinió de clients i treballadors respecte a totes les accions que l'empresa està desenvolupant.

Durant aquest temps han rebut més de 5000 opinions i suggeriments, tant de clients com de treballadores i treballadors, que estan contribuint a millorar l'aplicació de les diferents accions definides per reduir el plàstic i impulsar l'economia circular, segons explicat la cadena en un comunicat. Mercadona anirà facilitant informació sobre l'Estratègia 6.25 a la secció 'Cuidem el Planeta' del seu web corporatiu.

Dins del seu Pla de Responsabilitat Social, Mercadona col·labora amb més de 290 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials de tot Espanya i Portugal, que dona diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments. Una altra línia estratègica del Pla és la sostenibilitat mediambiental. En aquest àmbit, Mercadona compta amb un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'Economia Circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic.