Mercadona ha elevat les seves vendes un 5,5% el 2020, fins a assolir els 26.932 milions d'euros, i ha registrat un benefici net de 727 milions, la qual cosa suposa un increment també del 17% respecte a l'exercici anterior, malgrat l'"any atípic" que s'ha viscut a conseqüència de la pandèmia de la Covid-19, i que ha obligat la cadena a invertir 200 milions d'euros en mesures davant la Covid-19.

Així ho ha donat a conèixer aquest dimarts el president de Mercadona, Juan Roig, en la roda de premsa anual en la qual informa sobre la situació dels 5 Components de Mercadona, els resultats de l'exercici anterior i les previsions per a aquest any, i que en aquesta ocasió ha volgut iniciar amb un record a totes aquelles persones que no han aconseguit superar la malaltia.

President mercadona Juan Roig - Rober Solsona / Europa Press

Imatge: Juan Roig durant la presentació dels resultats de Mercadona de 2020 - Rober Solsona / Europa Press

L'acte s'ha retardat un mes de les seves dates habituals per canvis en el sistema informàtic de la cadena i s'ha celebrat per primera vegada de forma mixta (presencial i telemàtica), precisament per la situació sanitària, un escenari en el qual Roig ha defensat que Mercadona ha pres "decisions valentes" malgrat la "por" i la incertesa que imperava en els primers dies, en els quals no se sabia gaire bé que calia fer.

Per a Roig, "la salut i l'economia són com respirar i menjar, la salut és important, però l'economia també", per la qual cosa davant de la crisi sanitària han emprès més de 100 mesures extres, començant per la compra de màscares per a treballadors, mampares, gel, senyalització, aparca carros, seguretat, control d'aforament, un Call Center amb 60 metges per als treballadors i una prima als empleats pel seu "compromís" amb la cadena.

La pandèmia, li ha sortit "cara" a la cadena, que ha perdut 0,5 punts de quota de mercat, tant per la pèrdua de turistes com perquè "alguns competidors ho han fet millor", ha admès Roig. Amb això, Mercadona seguirà endavant amb els seus propis mitjans i "sense demanar ajuts" a les administracions "perquè si no, perds agilitat", ha apuntat.

1.500 milions en inversions

De fet, la seva intenció és continuar amb la "brutal transformació" que ja va emprendre fa uns anys i invertir en ella un total de 1.500 milions d'euros en aquest 2021: 1.130 milions en noves obertures, reformes, Frescos Global i Llestos per Menjar; 225 en blocs logístics i 145 en la transformació digital.

En aquest últim apartat tecnològic, Roig ha destacat que ara compten "una de les millors pàgines web" a grans ciutats com València, Barcelona o Madrid, on té bloc logístic i la resta anirà canviant. Amb això, i també impulsada per la pandèmia, les vendes online s'han duplicat al llarg d'aquest exercici, encara que suposen l'1% de les seves vendes totals, el 4% a les ciutats amb els 'ruscos'.

D'ara endavant, el que té clar el president de Mercadona és que vol centrar-se a "millorar la qualitat" dels productes que ofereix. "No entrarem en una guerra de preus, la nostra guerra és la qualitat", ha remarcat. De fet, ha admès que a alguns productes Hacendado els "falta qualitat", per la qual cosa incidiran en aquest àmbit.