L'associació Barcelona-Catalunya Centro Logístico (BCL) ha presentat al Saló Internacional de Logística 2017 un manifest per impulsar a curt termini el transport ferroviari de mercaderies amb accions "fàcilment executables." Segons el director general de BCL, Santiago Bassols, es tracta d'un document que pretén millorar les infraestructures ferroviàries i la seva gestió sense "un gran nivell d'inversió" aconseguint així un tràfic de mercaderies més gran.

Entre les propostes, figura en primer lloc poder operar trens de 750 metres en els eixos prioritaris de l'Estat i per als Ports de Barcelona i Tarragona per al sector industrial i comercial de Catalunya. A més, també s'ha posat a sobre de la taula diferents mesures per disposar d'un ample de via internacional fins a Tarragona i el sud del litoral mediterrani així com millorar la connexió d'ample de via internacional del Port de Barcelona així com disposar de locomotores d'ample de via internacional homologades. Una altra de les reivindicacions passa per comptar amb una interlocució "més àmplia i efectiva" amb Adif.

Per la seva part, el president del Port de Barcelona i de BCL, Sixte Cambra, ha destacat també "el baix nivell d'inversió" que requereixen les mesures plantejades, i ha assegurat que part de les propostes van dirigides a desenvolupar les infraestructures necessàries per potenciar el Corredor Mediterrani. Segons l'associació, un document "plenament coherent" amb les propostes incloses a l'Agenda Catalana del Corredor Mediterrani, fruit dels treballs de la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani, que espera comptar amb el suport d'associacions econòmiques i del Ministeri de Foment.