José María Capitán, fundador i propietari de Restalia, pioner en la transformació de la restauració comercial organitzada, amb més de 35 anys d'experiència personal al sector, presenta KUBO, un centre d'innovació integral concebut per crear i imaginar la restauració del demà des d'un enfocament totalment nou.
Aquest centre, ubicat a Madrid, és un projecte personal de José María Capitán, independent del hòlding de restauració, que donarà servei a Restalia, però també a altres clients i inversors del sector Horeca en qualsevol dels àmbits de la seva cadena de valor: fabricants, distribuïdors i operadors.
Concebut com un centre d'innovació i creació, KUBO neix amb l'objectiu de dissenyar la restauració del futur i desenvolupar noves marques, conceptes gastronòmics, innovadors formats de consum i nous productes per al sector, constituint-se en un ecosistema en el qual la creativitat i la tecnologia es fusionen per redefinir el sector i donar resposta als reptes presents i futurs d'una indústria en alça que explora les condicions i hàbits dels consumidors per adaptar-se a ells a través dels diferents canals de venda existents o en desenvolupament.
Segons van informar des del nou projecte, KUBO és la resposta a aquestes necessitats, i aporta la visió d'un empresari que ja ha demostrat a través de la seva història avançar-se als temps, ser pioner i cas d'èxit amb les seves originals marques. El projecte té un equip multidisciplinari de professionals liderats pel mateix José María Capitán, entre qui es troben perfils tan diversos com xefs, enginyers, arquitectes, dissenyadors, experts en diferents àrees com la IA, les últimes tecnologies digitals, logística, màrqueting i branding. Tots ells treballen sota una mateixa premissa: no fer l'habitual, sinó el singular.
Nou paradigma
Amb unes instal·lacions que inclouen unes modernes cuines professionals, sales d'experimentació i sondejos, KUBO és un laboratori d'idees on es desenvolupen ja projectes disruptius, noves marques i s'experimenta amb nous formats.
KUBO ofereix una plataforma de consultoria, amb un assessorament integral, especialitzada en el gran consum, la restauració ràpida (QSR) i fins i tot l'hostaleria tradicional, ajudant les empreses a adaptar-se a un entorn que està en constant evolució, apostant per la innovació i l'eficiència per potenciar cada tipologia de negoci.
Des d'aquest centre es crea, però també es dissenyen aliances estratègiques i col·laboracions amb fabricants per a, a través de les tecnologies de l'alimentació i l'estudi dels hàbits i moments de consum, desenvolupar nous productes que puguin ser portats als diversos canals de distribució, al mateix canal HORECA o en el Retail, combinant innovació, funcionalitat i rendibilitat. Tot el que neix en KUBO està pensat per generar impacte real.
Innovació
En KUBO, la tecnologia no és només una eina, sinó una extensió de la creativitat. La gastronomia es concep com una experiència que connecta persones i genera emocions. Cada racó d'aquest centre d'innovació està dissenyat per desafiar l'establert i somiar en gran, creant noves maneres de gaudir i socialitzar en espais que combinin el consum de conveniència o de lleure amb l'entreteniment.
Per a això, els professionals de KUBO fan servir les últimes tecnologies, inclosa la IA aplicada a la creació de noves marques, a la millora de processos i al desenvolupament de solucions que facilitin la interacció i fidelització dels clients, entre altres aplicacions. Amb assistents virtuals i avatars que enriqueixen l'experiència d'usuari, sistemes de realitat virtual i realitat mixta que permeten simular ambients, testar conceptes i entrenar equips de forma immersiva, així com tecnologia de mapping sensorial per transformar espais gastronòmics en experiències envoltants.
La visió de José María Capitán per al seu projecte més personal se sustenta que els futurs líders del sector trobin en KUBO un espai sense límits on repensar les regles del joc i transformar la indústria en un ambiciós projecte que representa una aposta ferma pel talent, la col·laboració i la visió a llarg termini, consolidant la filosofia de Capitán de pensar diferent, actuar amb valentia i imaginar el futur de la restauració comercial.