"Les campanyes de publicitat són molt més que una acció de difusió. Amb aquestes campanyes volem sensibilitzar la societat i mobilitzar-la", ha assegurat el president de la Fundació Bancària La Caixa, Isidre Fainé, en un acte de reconeixement a la investigació mèdica. Amb el lema Imprescindibles, La Caixa preveu triplicar els recursos destinats a la recerca dins el seu pla estratègic fins arribar als 90 milions el 2019. Un homenatge de doble tall a la incansable lluita dels científics contra les malalties i a la recerca del benestar de les persones. 

A la llista de convidats i noms propis d'aquesta nova campanya, no hi falten eminències mèdiques com Valentí Fuster (cardiologia), Bonaventura Clotet (sida), María Blasco (càncer), Josep Baselga (càncer), Maite Mendioroz (alzheimer), Eduard Gratacós (medicina fetal) i Pedro Alonso (malària). Set testimonis i un mateix objectiu. "Ho fem en favor de la transcendència del paper que té la recerca i la importància del mecenatge en la lluita contra les malalties més esteses. Reconeixem la tasca imprescindible dels nostres científics i hi donem suport de manera molt decidida", ha afegit Fainé. 

Si l'any passat la campanya feia referència als indispensables (de les entitats socials), aquesta nova edició està dedicada als imprescindibles (de la investigació en salut). Des de crear fàrmacs contra el càncer, promoure la salut cardiovascular o descobrir noves vies per prevenir la malaltia d'Alzheimer fins a salvar la vida de milions de nens abans de néixer, aconseguir una vacuna contra la sida o erradicar la malària i altres malalties associades a la pobresa. La campanya donarà el tret de sortida aquest pròxim dissabte en tots els mitjans i xarxes socials... Molt aviat també als millors cinemes. Imprescindibles.