Primer, una consultoria de mitjans; després, com a boutique internacional; i finalment, com a agència integrada de mitjans i creativitat. IM+C ha passat per diverses etapes i ha arribat l'hora de transformar-se. Per això, a partir d'ara canvia de nom i d'imatge per convertir-se en normmal®, una agència de serveis plens amb un model de negoci i una proposta estratègica que, malgrat el seu nom, de normal no en té res.
Per què aquest canvi? La realitat és que fa temps que l'agència està canviant. L'empresa porta ja cinc anys afegint serveis a la planificació i compra de mitjans (creativitat, estratègia, investigació, gestió de xarxes socials, eines de mesurament, consultoria de marca, consultoria de sostenibilitat...) fins al punt d'arribar a doblar la seva plantilla. Així doncs, l'aposta de normmal® és una resposta a l'evolució del mercat de comunicació amb la integració de serveis.
"El més normal és que tots els serveis estiguin integrats. Que tot estigui connectat. Que no hi hagi conflictes d'interessos. I sobretot que la vida sigui en el centre de l'activitat empresarial", afirmen des de la companyia.
Segons explica el seu fundador, Alberto Fernández, el seu objectiu és oferir un producte que s'allunyi de les propostes de les grans agències de mitjans, afegint valor a l'estratègia, fent-la créixer amb eines i experts en investigació i gestió del data, i amb un departament creatiu premiat i creïble que empaqueti el què i el com sota un mateix paraigua. "normmal dirigirà els seus esforços cap a empreses que necessiten comunicar els seus productes i serveis amb una qualitat i eficàcia excel·lents, però que no sempre tenen múscul econòmic per ser rellevants alhora en una central de mitjans i en una bona agència creativa", assegura.
En la mateixa línia, Elena Martínez, directora de Serveis al Client de mitjans internacionals apunta que a més d'estalviar costes,"amb un panorama de mitjans tan global i atomitzat, si la comunicació no està 100% integrada és molt difícil fer-se sentir". I Sergi Zapater i Charlie García de Castro, directors creatius executius de l'agència, remarquen que "treballar estratègicament al costat d'analistes i planificadors de mitjans, fa que una bona idea pugui ser molt més poderosa".
De normal no en té res
Altres característiques com la sostenibilitat, la diversitat o la inclusió també són importants per entendre per quin normmal® és una agència diferent. L'agència ja ha pres la davantera en temes com la publicitat sostenible i són ètics i circulars. Per exemple, han creat una guia de publicitat sostenible perquè tots els rodatges o activitats empresarials siguin neutres en emissions.
La utilització de plataformes ecològiques com Ecosia, la col·laboració en programes de reforestació, o en iniciatives com els premis Félix Rodríguez de la Fuente, i la creació d'una Guia Verda oberta per reduir emissions al sector, configuren la personalitat tipus de les agències independents del futur, preocupades activament pel medi ambient i la sostenibilitat. Els càstings inclusius, tant a la seva plantilla com a les seves produccions són una altra marca de la casa que fomenta la normmalitat en tots aquests aspectes.
Actualment normmal® ja integra els mitjans i la creativitat per a marques com Colnatur, Linkia, Turisme de Menorca, Agència catalana de Turisme, Surf City El Salvador, Singuladerm, Café Pacas o la Universitat Gerardo Barrios (aquestes dues últimes a Amèrica Central), i també té a la seva cartera altres clients com Rituals, Roche Bobois, Kawasaki, Cuétara, Colacao o El festival Sónar. normmal® neix amb seus a Barcelona, Madrid, Londres, Miami i El Salvador, hub des del qual es treballa amb diversos clients centreamericans.