El Pla Immobiliari de l'Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, que inclourà 920 hectàrees de sòls potencials, 2,7 milions de metres quadrats edificables i 140 hectàrees d'espais verds, contempla una inversió publico-privada de 2.997 milions d'euros en un període de 40 anys. Una inversió que suposa més del doble d'inversió que el projecte urbanístic previst per als voltants de l'Aeroport del Prat que es va presentar anteriorment i que preveu una inversió de 1.294 milions. 

El pla de Barajas potenciarà l'activitat logística, de càrrega i aeronàutica, i crearà noves àrees de servei a passatgers, activitat hotelera, d'oficines i de negoci, ha explicat el ministre de Foment, Íñigo de la Serna. A més, ha explicat que es desenvoluparà en tres fases, de les quals la primera s'iniciarà immediatament. De la Serna ha destacat que les 920 hectàrees de sòls potencials previstes en el pla suposen una superfície quatre vegades superior a la del projecte Madrid Nuevo Norte, denominat "Operació Chamartín", i deu vegades a la del parc del Retiro. La inversió a emprendre pels diferents agents involucrats en els propers 40 anys fomentarà, en la seva opinió, la competitivitat econòmica, oferint una àrea d'oportunitat per al desenvolupament d'activitats d'alt valor afegit i innovació per a la regió de la capital d'Espanya.

Segons el titular de Foment, el projecte permetrà, així mateix, diversificar el paper de l'aeroport com a motor econòmic i de servei al ciutadà. Totes les actuacions que es duguin a terme es desenvoluparan al voltant de tres eixos: node logístic, aeroport de connexió empresarial global i servei al passatger.

Així mateix, el pla s'estructura a partir de quatre usos de sòl diferenciats: pol logístic, activitats aeronàutiques, Airport city i centre d'oci i activitat comercial, així com un espai per a usos complementaris que es desenvoluparan quan sigui necessari. En la fase inicial de llançament, amb una durada prevista de 8 anys, es construiran més de 550.000 metres quadrats, amb una inversió de 953 milions d'euros, i els desenvolupaments se centraran en usos logístics i s'iniciarà l'Airport city.

En una segona fase, duta a terme en altres 8 anys, es preveu construir més de 950.000 metres quadrats addicionals, amb una inversió de 739 milions d'euros. A l'inici d'aquesta fase s'haurà consolidat l'Airport city i s'iniciarà l'activitat en el centre d'oci. En una tercera etapa es consolidarà el desenvolupament de totes les zones amb la construcció d'1,2 milions de metres quadrats addicionals, per a la qual cosa s'aportarà una inversió de 1.305 milions d'euros més.