Les cabines dels peatges de la C-32 Nord i C-33 seran història en pocs dies i és que avui han començat les obres de demolició dels peatges de Vilassar, Arenys, Santa Susanna i Mollet després que la concessió acabés el passat 31 d'agost. 

Les primeres cabines que seran demolides serà les dels carrils centrals de l'autopista, i un cop acabin serà el torn de les cabines laterals i es treballarà dia i nit perquè les obres durin el mínim possible. Des del Govern calculen que el primer peatge a desaparèixer per complet serà el de Vilassar, a finals d'aquesta mateixa setmana.

demolicion peajes generalitat Catalunya - ACN

La totalitat dels peatges a les autopistes de la Generalitat, segons va informar el Departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori es retiraran totes les cabines de peatge dels carrils centrals de les autopistes C-32 i C-33 a finals del pròxim mes d'octubre.

Els treballs s'allargaran fins a finals d'octubre i en aquest temps s'hauran de retirar les 18 cabines del peatge de Mollet (C-33) i les 70 que suma la C-32 Nord al llarg del Maresme, 26 a Santa Susanna, 14 a Vilassar i 30 a Arenys. Els treballs de desmuntatge estan inclosos al contracte de manteniment de les autopistes, de 8,4 milions d’euros.

El calendari del govern espanyol

Una altra història molt diferent serà el desmuntatge de les cabines de peatge de l'AP-2 i l'AP-7, ja que el govern espanyol no preveu acabar les tasques fins al mes de febrer de l'any que ve. De fet, ja hi ha veus dins del Govern que han criticat aquesta demora de sis mesos.

El primer a alçar la veu va ser el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, a través del seu compte de Twitter, on va carregar contra el Ministeri assegurant que "és injustificable que l'Estat es plantegi un horitzó de 6 mesos per retirar les estructures de peatge que generen embussos a l'AP-7" i va reclamar que facin com el Govern i comencin ja les tasques.

Carrils addicionals per evitar retencions

La retirada dels peatges va provocar un gran augment del trànsit a les autopistes catalanes que es va traduir en grans retencions. Per tal d'evitar-les, el Servei Català de Trànsit va optar per prohibir que els camions circulin per l'AP-7 els diumenges a la tarda durant el mes de setembre.

Un cop abolides les barreres i el pagament, el trànsit ha augmentat considerablement. Molts cotxes que abans utilitzaven vies alternatives ara s'incorporen a l'autopista. A més, la tornada de la normalitat postcovid ha fet créixer també la mobilitat.

 De fet, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, també va explicar que hi hauria carrils addicionals i s'obririen més vials als peatges. Concretament, va explicar que hi haurà 11 vials oberts a l'antic peatge de la Roca de Vallès direcció Barcelona i 8 vials a Martorell direcció Barcelona per millorar la circulació, tot i que el director del Servei Català de Trànsit ha avisat que "no es poden obrir massa vials perquè al sortir dels peatges hi pot haver accidents".