Els riders, i les empreses de les quals depenen, han canviat el món del menjar a domicili, és innegable. Tot va començar fent d'intermediaris per portar-te el menjar dels teus restaurants favorits a casa, però amb el temps aquestes aplicacions han anat diversificant el seu negoci fins al punt d'esdevenir un supermercat online on només pots accedir de manera telemàtica, no hi ha possibilitat d'anar-hi físicament.

Vist el seu èxit cada cop són més les empreses que arriben a Barcelona per millorar el model. L'última a fer-ho és Gorillas, que ha aterrat a la capital catalana aquesta mateixa setmana amb un objectiu, portar-te la compra del supermercat en només deu minuts. Aquesta és una startup nascuda a Berlín el maig de l'any passat que ja està present a més de 30 ciutats europees entre les quals destaquen Amsterdam, Londres o Munic. I a diferència d'altres aplicacions d'aquest estil, Gorillas només es dedica a portar-te la compra del supermercat a casa a través de les seves dark stores, botigues tancades al públic on només tenen accés els riders de la mateixa empresa.

La polèmica més gran d'aquestes plataformes ha estat, sempre, la contractació dels seus treballadors, fins al punt que el govern espanyol ha aprovat una llei per tal de regularitzar la seva situació. Doncs bé, Gorillas pot presumir que tots els seus treballadors estan directament contractats per ells, no són autònoms ni falsos autònoms, estan en nòmina, de fet asseguren que els més de 6.000 treballadors que tenen són directes ni estan a jornada completa.

Gorillas Warehouses 5 - gorillas

Imatge d'una de les dark stores de Gorillas - Gorillas

Servei a tot l'Eixample

Gorillas arriba a Barcelona amb dues dark stores, que estan ubicades a la Dreta i l'Esquerra de l'Eixample de Barcelona, que de moment són els barris on operarà l'app, que ja compten amb 20 treballadors. De cara a finals d'aquest any, l'empresa calcula que comptarà amb fins a 1.000 treballadors a tot l'Estat.

Aquest gran augment del personal és perquè, segons assegura Magdalena Szuszkiewicz, directora de l'empresa a l'Estat, a mesura que avanci el mes de juliol pretenen poder estar a més barris de la capital catalana fins a abastar tota la ciutat. A part de Barcelona, Gorillas ja està present a Madrid i en els pròxims mesos pretén arribar a altres ciutats espanyoles com València, Alacant, Múrcia, Màlaga o Mallorca.

Com ja hem dit l'empresa assegura que la teva compra t'arriba a casa en 10 minuts o menys, amb una quota d'1,8 € per compra, i això és perquè, segons asseguren, cada barri té una o dues dark store de referència i cada rider, equipat amb una bicicleta elèctrica, està assignat a un barri, per tant, arriben molt més ràpid perquè tot està descentralitzat en els barris i no en la ciutat.

Unió amb els comerciants de la zona

Una altra de les característiques exclusives de Gorillas és la seva voluntat d'associar-se amb el màxim d'empreses locals que comparteixin els seus valors d'oferir productes frescos de la màxima qualitat. A Barcelona, per exemple, ja han establert aliances amb empreses com Espinaler, Nomad Caffee o Garage Beer amb la intenció d'ampliar al màxim possible la seva cartera de productes locals al seu supermercat online. 

Szuszkiewicz també assegura que establir aliances amb comerços locals és una part clau de missió empresarial de Gorillas. Per això, també afegeix que "no només volem brindar-li als nostres usuaris accés a productes locals i d'altíssima qualitat, també volem donar a petits comerços la possibilitat d'escalar i així cobrir la bretxa dels coneixements tecnològics que avui els impedeix el creixement que tant es mereixen".

En aquest sentit, des de l'empresa, apunten que "de la mateixa manera que les plataformes de lliurament a domicili van ajudar els restaurants a millorar els seus resultats durant la pandèmia, nosaltres volem ajudar a les empreses d'aliments, forners, fabricadors de cervesa artesanal, etc. a maximitzar el seu creixement oferint una alternativa immediata i millorada a la cadena de subministrament i logística tradicional".